۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۶۱۲۲
نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی خبرداد؛

راه‌اندازی پژوهشکده زنان در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی با بیان این‌که پژوهشکده زنان وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی و اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: در این پژوهشکده خواهران حوزوی اهل سنت و تشیع نقش محوری داشته و هدف از تأسیس این پژوهشکده ارتقای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بر محور زنان و خانواده است.
مجمع تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سیده زهرا حسینی، نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان خراسان جنوبی، در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که پژوهشکده زنان وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی و اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این پژوهشکده خواهران حوزوی اهل سنت و تشیع نقش محوری داشته و هدف از تأسیس این پژوهشکده ارتقای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بر محور زنان و خانواده است.

 

وی تصریح کرد: هدف از تأسیس این پژوهشکده مطالعه در حوزه زنان و خانواده بوده و این پژوهشکده که برای نخستین بار در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده قصد دارد بر محور تقریب و وحدت خانواده‌های مسلمان را با یکدیگر متحد کند.

 

نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی با بیان این‌که امروزه زنان قربانیان اصلی اختلافات مذهبی هستند، ادامه داد: اگر خواهران حوزوی از مذاهب مختلف اسلامی بتوانند بر محور خانواده و احساسات مادری جهان اسلام را باهم متحد کنند دیگر ما شاهد کشتار، غارت و تجاوز به کودکان وزنان در کشورهای اسلامی نخواهیم بود.

 

حسینی گفت: با توجه به این‌که دشمنان سعی در بزرگ جلوه دادن اختلافات و ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند به‌ویژه اختلافات مذهبی جزئی که میان شیعه و سنی وجود دارد ضرورت ایجاب چنین مراکزی در مناطق شیعه‌نشین و سنی نشین بیشتر احساس می‌شود تا آنجا که بیت رهبر معظم انقلاب نیز ایجاد این‌گونه مراکز را در سیاست کاری خود قرار داده است تا از این طریق توطئه‌های دشمن خنثی شود.

 

وی افزود: در این پژوهشکده پایگاه‌هایی جهت تحلیل مذاهب مختلف ایجاد خواهد شد با این هدف که با انجام پژوهش‌ها و برگزاری برنامه‌های تحقیقی و پژوهشی مانع از پیشرفت دشمنی‌های میا شیعه و سنی شود.

 

نماینده اتحادیه جهانی زنان مسلمان در خراسان جنوبی اظهار کرد: قرار است در این مرکز گروه‌های پژوهشی در حوزه مطالعات زنان با همکاری بانوان اهل علم و برجسته استان تشکیل شود که با برگزاری برنامه‌های آموزشی مختلف ازجمله مسابقات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و یا ایجاد گروه‌های تبلیغی مانند حلقه‌های صالحین در شهرها و روستاهای مرزی به روشن‌سازی افکار بانوان و تولید محتوا در این زمینه بپردازند و همچنین بانوان و افراد برجسته اهل سنت نیز استقبال خوبی از این طرح کرده‌اند و آماده همکاری با این پژوهشکده هستند.

 

حسینی ادامه داد: اگر زنان که نقش محوری در خانواده و تربیت فرزندان دارند از همان ابتدا به‌جای اینکه با دید نفاق میان شیعه و سنی به فرزندان خود آموزش دهند با دید دوستی و وحدت فرزندان خود را آشنا کنند کمک بزرگی به رفع این اختلافات و دشمنی‌ها خواهند کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات