۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۲۳۹
کارشناس مسائل دینی:

استفاده نا درست از اینترنت زندگی انسان را نابود می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که اینترنت در صورت استفاده غیر صحیح می تواند وسیله خطرناکی برای انسان ها باشد، گفت: زیاده روی در هرکاری سبب ضرر به جسم و نابودی انسان می شود زیرا دین اسلام دینی معتدل بوده و افراط و تفریط در آن راه ندارد.
 اينترنت اينترنت و حوزه هاي علميه قرآن  کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقان کارشناس مسائل دینی در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد جامعه کرمان گفت: انسان باید ارزش اعضا و جوارح خود را در زندگی قدر بداند تا بتواند به بهترین صورت از آن ها در راه خدا استفاده کند.

 

وی افزود: سرچشمه گناه فکر انسان است که با فکر کردن کارهای بد انسان به طرف گناه کشیده می شود و افزون بر این که مرتکب گناه شده، محبوب خدا هم نیست و این فرد باید بلافاصله بعد از فکر گناه توبه کرده و به راه خدا برگردد.

 

حجت الاسلام دهقان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: هرکس در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد و شهوت خود را از راه صحیح برطرف کند و مواظب گفتار و عمل خود باشد، خدا گناهان اورا پاک می کند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که انسان باید در ماه مبارک رمضان مراقب گفتار خود باشد، اظهار داشت: مردم باید در زندگی خود سخن پسندیده بگویند زیرا انسانیت انسان زمانی مشخص می شود که سخن زیبا و عمل خوب انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: پدر و مادر در زندگی خود باید مراقب اعمال و کارهای فرزندان خود باشند زیرا در زندگی امروزه اسبابی همچون اینترنت وجود دارد که اگر اینترنت را در راه صحیح استفاده نکنند از را خدا دور می شوند.

 

حجت الاسلام دهقان با بیان این که اینترنت در صورت استفاده غیر صحیح می تواند وسیله خطرناکی برای انسان ها باشد، ابراز داشت: زیاد روی در هرکاری سبب ضرر به جسم و نابودی انسان می شود زیرا دین اسلام دین معتدل بوده و افراط و تفریط در آن راه ندارد.

 

وی با توجه به این که ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، تأکید کرد: انس گرفتن به قرآن و عمل کردن به آن سبب دوری از گناه بوده اما در صورت عمل نکردن به آن سبب دوری از خدا و اهل بیت است که انسان افزون بر این که قرآن را باید بخوانند باید به آن هم عمل کند.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: انسان ها باید تا آن جایی که می توانند قرآن را بخوانند زیرا خواندن قرآن ثواب زیادی را به دنبال دارد.

 

وی در پایان گفت: قرآن باید در تمام زندگی انسان ها همچون در سیاست، فرهنگ و اقتصاد قرار بگیرد تا به وسیله آن بتوانیم یک حکمی را طبق موازین قرآن داده باشیم./9702/پ202/ب4

ارسال نظرات