۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷
کد خبر: ۲۷۱۸۸۷
آیت الله نمازی:

برای اداره کشور نیاز به کادر سازی است/ «مرگ بر آمریکا» مبنای اعتقادی دارد

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همانگونه که دانشگاه های استراتژیک در غرب برای نظام های خود کادر سازی می کنند ما برای اداره کشور نیاز به کادر سازی و تربیت کادرهای نظام هستیم.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان جمعه شب در جمع بسیج اساتید منطقه کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)  با اشاره به این که بسیج محلی برای عاشقان است، گفت: شما افتخار بسیجی بودن را درک کرده اید و این مقام رفیعی است که امام خمینی(ره) از بسیج به عنوان مدرسه عشق نام برده است.

 

وی همچنین با بیان این که قبل از تأسیس حکومت دینی باید دین را بشناسیم، یاد آورشد: خطری که امروز انقلاب و اسلام را تهدید می کند از جایی شروع می شود که افرادی که پایه گذار انقلاب اسلامی بودند از دنیا رفته اند و یا به شهادت رسیده اند.

 

به گفته وی این افراد می دانستند امام خمینی(ره) به دنبال چیست اما آنهایی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و امروز مسؤولیت گرفته اند طبیعی است تصمیماتی را بگیرند که در راستای انقلاب و اسلام نباشد و این یک خطر جدی برای انقلاب است.

 

آیت الله نمازی گفت: شهدا می دانستند ما به دنبال حاکمیت اسلام هستیم نه به دنبال رسیدن به پست و مقام؛ به همین دلیل انسان ها قبل از رسیدن به پست و مقام به دوستان خود نزدیک هستند اما هنگام گرفتن مسوؤلیت از یکدیگر دور می شوند و بعد از عزل از مسؤولیت حزب اللهی می شوند و با همه قاطی و خاکی می شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ما برای اداره کشور نیاز به کادر سازی و تربیت کادرهای نظام داریم، به همین خاطر بسیج اساتید باید روی محورهای پژوهشی اهتمام ویژه داشته باشد چرا که با سخنرانی و ارائه ایده کار عملی انجام نخواهد شد.

 

امروز باید به دنبال تأسیس تمدن اسلامی که بالاتر از حکومت اسلامی است باشیم

آیت الله نمازی یادآورشد: امروز ما باید به دنبال تأسیس تمدن اسلامی که بالاتر از حکومت اسلامی است باشیم که این امر نیاز به معنویت دارد، لذا اساتید و بسیج اساتید نباید به دنبال القاب باشند بلکه به تعبیر امام راحل بسیجی باید عاشق باشد و عاشق نیز به غیر از معشوق، چیز دیگری را به رسمیت نمی شناسد و چنانچه پیشنهاد پست و مقام داده شد اگر تکلیف و واجب عینی نباشد از پذیرش آن پرهیز کند چرا که اولیای خدا به دنبال پست و مقام نیستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از دوران دفاع مقدس به فرماندهان سپاه توصیه می کردم اگر می خواهید سپاه برای همیشه سپاه بماند به دنبال احیای فرهنگ دوران دفاع مقدس در سپاه باشید و آن روحیات و ویژگی های رزمندگان اسلام را که اگر پیشنهاد پست و مقامی به آنها داده می شد امتناع می کردند.

 

باید تفکر فرار از پست و مقام را احیا کنیم

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر تبیین فرهنگ توحیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید تفکر فرار از پست و مقام را در محیط های دانشگاهی و دیگر دستگاه ها احیا کنیم.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که می توان حُبّ مقام، حُبّ شهرت و حُبّ عنوان را از خود جدا کرد گفت: نفس شناسی یکی از مسائلی است که  بسیج اساتید باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

 

ما برای کادرهای حاکمیت باید مردانی بزرگی مانند مالک اشتر و فرماندهان دوران دفاع مقدس تربیت کنیم

وی تأکیدکرد: ما برای کادرهای حاکمیت باید مردانی بزرگی مانند مالک اشتر، فرماندهان دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام را که برای عبور از میدان مین از یکدیگر سبقت می گرفتند و هرکجا که تهدید و خطر بود پیشگام بودند و آنجا که پست و مقام بود عقب نشینی می کردند و کار آنها خدا بود تربیت کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که کار برای خدا، دعوا و درگیری ندارد گفت: اگر گروه ها و احزاب برای  رسیدن به پست و مقام با یکدیگر دعوا دارند برای این است که کار آنها برای خدا نیست و هرکدام یک حرفی می زنند و این خطری است که باید کارشناسی شود.

 

ما باید به جایی برسیم که به جز خدا چیزی نبینیم و به جز خدا حرفی نزنیم و به جز خدا چیزی ننویسیم

آیت الله نمازی یاد آورشد: ما امروز تا رسیدن به معرفت شناسی و نفس شناسی فاصله زیادی داریم چرا در این زمینه باید به جایی برسیم که به جزخدا چیزی نبینیم و به جز خدا حرفی نزنیم و به جز خدا چیزی ننویسیم و همه باید به دنبال یک چیز باشیم آن هم به دنبال خدا باشیم.

 

به گفته وی، اولیای خدا اگر کاری را انجام می دهند در بوق نکرده و آن را گزارش نمی کنند، لذا این مسائل مهم ارکانی است که بسیج اساتید باید در نهادها و دانشگاه ها روی آن کار کارشناسی انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر استکبار شناسی در دانشگاه ها گفت: استکبارشناسی در قرآن آمده است و شعار «مرگ بر آمریکا» مبنای اعتقادی دارد و خداوند در قرآن مرگ بر جبهه کفر یعنی مرگ بر آمریکا را یکهزار و 400 سال قبل بیان کرده است و امروز باید پایه علمی آن برای جامعه بیان شود./1307/پ201/ج  

 

ارسال نظرات