۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۷۲۰۳۳
معاون دبیرکل حزب‌الله:

ایران با رهبری امام خامنه‌ای شایسته قدرت و عظمت است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با رهبری «امام خامنه‌ای» و با داشتن چنین ملت ستم ناپذیری، شایسته عظمت و قدرت است.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های غربی گفت: ایران در جهان اسلامِ عقب‌مانده، ایستادگی می‌کند تا با همه قدرت‌های بزرگ مذاکره کند. ایران در این مسیر خواسته‌هایی دارد و خواسته‌هایش (نماد) عزت، ‌استقلال و کرامت است.

 

شیخ نعیم قاسم عصر جمعه (دیروز) در مراسم جشن هیئت‌های زنان حزب الله لبنان به مناسبت سالروز میلاد «امام حسن مجتبی» (ع) گفت: ایران با این مواضعش، با رهبری امام خامنه‌ای و با داشتن چنین ملت ستم ناپذیری شایسته عظمت و قدرت است. این کشور شایسته است تا به قدرت، نفوذ و تاثیرگذاری دست یابد زیرا بردباری، کرامت، روحیه، استقلال و عزت را یاد گرفته است.

 

وی با اشاره به تحولات امنیتی در منطقه گفت: تروریسم تکفیری، امروزه جهانی شده و پیامدهای آن شامل همه کشورهای عربی، اسلامی و غربی می‌شود. هیچ کس از شر آن در امان نیست حتی اگر تنها گروه‌های محدودی از آن در برخی کشورها باشد.

 

شیخ قاسم با بیان اینکه خطر تروریست‌های تکفیری امروزه نه تنها محلی و منطقه‌ای بلکه جهانی شده است، تاکید کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی با دخالت در تحولات سوریه و نبرد با تروریست‌های تکفیری ضربه‌ای کاری به طرح‌های آمریکا و دشمن صهیونیستی وارد کردند.

 

معاون حزب الله ادامه داد: اوضاع (نبرد) در ارتفاعات «قلمون» و «عرسال» کاملا تحت کنترل است و بقایای افراد مسلح در قفص قرار گرفته و توان ایجاد تغیری در معادلات را از دست داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه برخی‌ها دخالت ما در سوریه را عامل ورود تروریست‌ها به لبنان خوانده‌اند، افزود: چگونه شد که اینها (تروریست‌ها) به تونس، لیبی و مصر و برخی دیگر از کشورها رفتند. آیا ما در آنجا حضور داشتیم؟ این منطق اشتباه است زیرا تکفیری‌ها نیازی به بهانه ندارند بلکه آنها به دنبال یک خلأ می‌گردند تا به سایر کشورها وارد شوند.

 

شیخ قاسم مواضع برخی جریان‌های سیاسی لبنان از جمله 14 مارس در قبال مقاومت اسلامی را مرتبط با عملکرد حزب الله در سوریه دانست و تصریح کرد که رزمندگان مقاومت ضربه‌ای کاری به طرح آمریکا و اسرائیل از طریق تکفیری‌ها وارد کردند. جانبداری سیاسی برخی‌ها از تکفیری‌ها اشتباهی استراتژیک است.

 

وی با اشاره به گذشت چهار سال و سه ماه از آغاز تحولات سوریه اظهار داشت: طی این مدت غیر ممکن بودن سرنگونی نظام سوریه روشن شد. آنها که بر سر سقوط سوریه شرط بندی کرده‌اند زیان کرده و در صورت اصرارشان بر موضع سابقشان باز هم زبان خواهند کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات