۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۱۲۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

رستگاران به عالی ترین درجه بهشت می‌رسند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: در سوره واقعه خداوند می فرماید کسانی که عمل خیر انجام داده و ایمان داشته باشند، در بهشت برین قرار خواهند گرفت و آنجا جایگاه ابدی آنها خواهد بود که این پاداش و یا تفضل الهی است.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: حورالعین های بهشتی باکره، خوش اخلاق و شوهر دوست هستند، بنابراین خداوند می فرماید در بهشت به مؤمنان کاخی داده می شود که هزار اتاق دارد و در هر اتاق یک تخت و بر روی هرتخت یک حوریه قرار دارد و توان مؤمن جوابگوی تمام آن حوریه ها است.

 

وی با اشاره به این که رستگاران عالی ترین درجه بهشت که فردوس است را به ارث می برند، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است هر انسانی که به دنیا می آید خداوند یک خانه در بهشت و یک خانه در جهنم برای او درست می کند و کسانی که به بهشت می روند جای جهنمیان را فراخ تر می کنند و کسانی که به جهنم می روند، خانه بهشتی را از دست می دهند و خانه بهشتی شان نیز به بهشتیان می رسد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: بهشت پاداش اعمال، لطف و تفضل الهی و ارث است، از این رو ارث جهنمی ها در بهشت به بهشتیان می رسد تا از آن متنعم شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید بهشتیان همه جوان می شوند، گفت: یک وعده کامیابی در بهشت 100 سال طول می کشد و بهشتیان همه جوان و توانمند می شوند و از نشاط برخوردار و از مریضی به دور هستند.

 

وی با اشاره به این که برخی خواهر خود در زمانی که زنده است را از دید نامحرم حفظ نمی کنند، اما در زمان پیری که فوت کرده است آن را از دید نامحرمان دور قبر حفظ می کنند، گفت: هر دو رکعت نماز، انسان را نورانی تر می کند تا جایی که زنان از حوریه ها زیبا تر می شوند، از این رو شوهران زنان خود را به حوریه های بهشتی ترجیح می دهند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود در بهشت انتخاب با زن بهشتی است، از این رو زنی که تعدد ازواج داشته است، در بهشت با خوش اخلاق ترین شوهر خود ازدواج خواهد کرد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات