۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۷۳۷۲۴

تقدیر امام جمعه بیرجند از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند ضمن قدردانی و تشکر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز مردم خراسان جنوبی به تکلیف الهی و وظیفه شرعی خود عمل کرده و ندای الغوث ملت فلسطین را لبیک گفتند.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن قدردانی و تشکر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز مردم خراسان جنوبی به تکلیف الهی و وظیفه شرعی خود عمل کرده و ندای الغوث ملت فلسطین را لبیک گفتند.

 

وی با اشاره به این که مقاومت ما در برابر ظالمان ادامه راه امام علی (ع) و عاشورای حسینی است، افزود: مردم ما با حضور خود اعلام کردند پشت سر رهبر خود ایستاده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با ابراز تأسف از شیطنت های اخیر آمریکا و انگلیس در مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما به مذاکرات دل نبسته ایم بلکه تنها برای اتمام حجت حاضر شدیم پای میز مذاکره بنشینیم و به هیچ وجه هم حاضر به تحمل فشارها و زیاده خواهی های غرب نیستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با تأکید بر حرکت به سمت پیشرفت و تعالی، ادامه داد: امروز تمام جهان به ما چشم دوخته است و ما هرگز در مقابل زیاده خواهی غرب کمر خم نخواهیم کرد و در ادامه مسیر انقلاب همچنان به شعار نه غربی و نه شرقی پایبند هستیم و اجازه نمی دهیم دشمن برای استقلال و شرف ملت ما تصمیم گیری کند زیرا مهم ترین دلیل انقلاب ما حفظ اسلام و استقلال داخلی بود.

 

وی با اشاره به روز جهانی جمعیت و شاخص های جمعیتی در کشور افزود: کاهش شدید جمعیت در کشور معلول توطئه های دشمن است آنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای و اشاعه فحشا می خواهند کشور از داشتن جمعیت جوان و سرزنده بازماند تا کسی یارای مقاومت در برابر آن ها را نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی این روز را به پاس گرامیداشت شهدای قیام مردم مشهد در برابر قانون کشف حجاب رضاخان روز عفاف و حجاب نام نهاده است و جوانان ما هم اگر می خواهند ثمره خون شهدا و عزت ملت حفظ شود باید به حجاب و عفاف پایبند باشند.

 

وی ضمن نکوداشت 23 تیرماه سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این مجلس در شرایط حساس به درد مردم می خورد و وزنه ای است که از علمای روشن ضمیر شکل گرفته و هدف اصلی آن حفظ موجودیت انقلاب و اسلام است.

 

لازم به ذکر است، امام جمعه بیرجند با توجه به شدت گرمای هوا و حضور نمازگزاران در زیر نور آفتاب خطبه های این هفته را به صورت مجمل و خلاصه ایراد کرد تا روزه داران به خاطر گرمی هوا اذیت نشوند./968/پ201/ب4

ارسال نظرات