۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۴۷۵
آیت‌الله ایمانی:

متن توافق در فضایی بدون التهاب مورد بررسی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: فضای جامعه باید بدون التهاب و اضطراب باشد تا متن توافق به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مسیر قانونی آن طی شود.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه 23 تیرماه پایانی بر بحران‌های به وجود آمده از سوی آمریکا و ایادی آن بود گفت: متن برجام حاصل جمع‌بندی مذاکرات 22 ماهه تیم مذاکره‌کننده است که باید چند ماه دیگر انتظار کشید تا به حصول توافق نهایی منجر شود و پس از آن باید مراحل قانونی طی شود تا رصد تخلفات دشمن صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه در این راه زمان طولانی، همبستگی ملی، انسجام درونی و اتحاد نیاز است افزود: فضای جامعه باید بدون التهاب و اضطراب باشد تا متن توافق به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مسیر قانونی آن طی شود و دشمن نباید از درون جامعه ما چراغ سبز پیدا کند و ضربات بر ما و مسیر ما وارد کند.

 

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه باید به پایداری و زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده خدا قوت و تقدیر و تشکر گفت تصریح کرد: با وجود قلم‌های دگر اندیش که می‌خواهند زحمات گذشتگان را وارونه جلوه دهند باید به آنها توجه شود و بخشی از آن به عهده رییس جمهور محترم بوده که آن روز ادای وظیفه در کسوت دبیر شورای امنیت داشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه مذاکرات 12 سال پیش کلید خورده و تا الان به اینجا رسیده است بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهور پاسخ فرمودند باید ملت ما قدردان همه زحمات تیم مذاکره کننده باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: این یک آرمان دسته جمعی بوده و ملت ما بارها اعلام کرده اند انرژی هسته ای حق مسلم ماست و بعد هم با تمام وجود از مذاکرات و توافق حمایت کردند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این دستاورد حاصل هماهنگی ملی است و باید در طول مسیر باقی مانده همراه این جریان باشد اظهار داشت: طبیعی است هر چقدر درباره مواد توافق بررسی بیشتری بشود اتقان بیشتری حاصل می‌شود، در کشور ما هم شورای امنیت و هم مجلس شورای اسلامی باید نسبت به مفاد قرارداد مطالعات جدی داشته باشند.

 

شورای نگهبان با قاطعیت جایگاه رفیع مجلس را حفظ کند

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه 26 تیرماه 1359 شورای نگهبان به فرمان امام راحل رضوان الله تعالی علیه شکل گرفت افزود: شورای نگهبان مسبوق به سابقه است یعنی در دوره مشروطه، متمم قانون اساسی بوده است و این شورا با آن جایگاه رفیع موظف است سلامت مصوبات مجلس و سلامت انتخابات را تضمین کند و تفسیر قانون را عهده‌دار است.

 

وی با بیان اینکه در انتخاباتی که در اسفند ماه می‌بایست انجام بگیرد شورای نگهبان وظیفه دارد با قاطعیت و با صلابت جایگاه رفیع مجلس را از حضور معاندان و با تفکرات ضد اسلامی که بنا دارند بر اریکه قانونی تکه بزنند حفظ کند گفت: در گذشته از کلید تقلب برای آغاز فتته استفاده کردند و امروز از کلید رد صلاحیت برای عقب راندن شورای نگهبان از وظایف خودش استفاده می‌کنند.

 

انتقاد از نحوه برخورد وزارت کشور با نمایندگان مجلس

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه نمایندگان استان با هماهنگی پیشنهاداتی به وزارت کشور اعلام کردند خاطرنشان کرد: بنده از اینکه عده‌ای از این فضا سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند مسائل قومی را مطرح کنند احساس خطر می‌کنم.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در مورد فردی که به عنوان استاندار اعلام شده ما هیچ قضاوتی نداریم تصریح کرد: پیشاپیش قضاوت کردن را غلط می‌دانیم و پس از انجام وظایف نسبت به وظایف ایشان قضاوت می‌کنیم اما آنچه که جای سخن است نحوه برخورد وزارت کشور با نمایندگان مجلس است.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه جایگاه نماز جمعه هم جایگاه نصیحت و تذکر است و جای تعیین تکلیف نیست بیان کرد: جایگاه امام جمعه نسبت به رعایت قانون بیشتر از دیگران است و سوء تفاهم بین وزارت کشور و نمایندگان مجلس قابل پیگیری است.

 

وی ابراز کرد: آنچه‌ گفته‌ام این است که چرا باید مدیریت استانداری در فواصل زمانی کوتاه باشد و این امر مدیریت استان را به چالش کشانده است، عمر مفید یک استاندار در فارس به صورت میانگین 22 ماه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شهر 2 میلیون نفری شیراز چرا باید با 4 سرپرست کار کند اظهار داشت: این استان 30 شهرستان و بیش از 80 بخش دارد و باید مسئولان دقت کنند که استان فارس استانی پاک و دلسوز به انقلاب است و همراه دولت است و حق استان است که از نعمات الهی برخوردار باشد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه هنوز بزرگراه شیراز به اصفهان، پتروشیمی، صنایع، و غیره در استان فارس در معرض اما و اگر است گفت: با دوران حکومت‌های یک ساله، 6 ماهه و 2 ساله نمی‌توان این دردها را التیام داد.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه به این مدت زمان حکومت در استان فارس نقد وارد است، خاطرنشان کرد: ما نقد دلسوزانه و منصفانه نسبت به مسئولان داریم و این را حق خود می‌دانیم./919/پ202/ب4

ارسال نظرات