۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۷۷۰۶۵
رییس تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

آغاز دوره های آموزشی ویژه مداحان عتبات عالیات کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: نخستین دوره آموزش ارتقای سطح علمی مداحان عتبات عالیات در کاشان با هدف ارتقای سطح علمی مداحان اهل بیت(ع) و کاهش آسیب‌های حوزه مداحی آغاز شده است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند در کاهش آسیب های شکلی و محتوایی حوزه مداحی تأثیرگذار باشد.

 

وی ارتقای سطح علمی مداحان اهل بیت(ع) و کاهش آسیب‌های حوزه مداحی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و گفت: مداحی با ظرفیت و تأثیرگذاری که در حوزه اجتماعی دارد، می تواند نقش مؤثری در تربیت نیروی متعهد و متخصص به ویژه درهیئات مذهبی برای آینده انقلاب اسلامی و جامعه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: لزوم نقل و تحلیل صحیح وقایع و معارف مربوط به اهل بیت(ع)، مسؤولیت مداحان اهل بیت(ع) را سنگین کرده است، از این رو اندکی سهل انگاری در این زمینه، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

 

وی برگزاری دوره های آموزشی را در کاهش آسیب های شکلی و محتوایی حوزه مداحی تأثیرگذار دانست و تأکید کرد و افزود: در این دوره آموزشی، متقاضیان دریافت کد مداحی که در آزمون ساماندهی مداحان عتبات نمره لازم را کسب نکرده اند، به صورت حضوری آموزش های لازم را کسب می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تعداد شرکت کنندگان در این دوره را یکصد مداح اهل اعلام کرد با اشاره به اینکه اساتید این دوره از اساتید برجسته مداحی ومطرح کشوری هستند، یادآور شد: دکتر اسفندیاری و دکتر احمدی از اساتید برجسته حوزه تاریخ و عقاید از قم، دکتر مجید زجاجی و احسان اصولی از اساتید این دوره آموزشی هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان دروسی با موضوعات احکام، عقاید، مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع)، آیین مداحی از نگاه رهبر معظم انقلاب، تاریخ امامان شیعه و مقتل کربلا را در 32 ساعت آموزشی سپری می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مدت این دوره را 32 ساعت آموزشی اعلام کرد و یادآور شد: در این دوره، بسته های فرهنگی و کتب آموزشی نفیس مرتبط با دروس ارائه شده، به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

 

به گفته وی، در پایان این دوره، شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی، گواهی نامه دریافت خواهند کرد و زمینه برای طی مراحل طرح بهسازی مداحان عتبات فراهم خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآورشد: این دوره آموزشی با همکاری مشترک اداره تبلیغات اسلامی کاشان، اداره حج و زیارت وکانون مداحان وشاعران آیینی کاشان به مدت دو هفته در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ادامه خواهد داشت.

 

شایان ذکر است، در حال حاضر تعداد 359 مداح و شاعر آیینی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ساماندهی شده اند./1307/پ203/ح

ارسال نظرات