۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۷۷۷۱۷
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مسکن مهر طلاب و روحانیان تبریز پیگیری می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: طرح مسکن مهر طلاب حوزه های علمیه تبریز مورد پیگیری قرار گرفته است.
مرکز خدمات حوزه هاي علميه کشور

حجت الاسلام موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در طول ماه‌های گذشته و طی دیدارها و جلساتی که با مدیران حوزوی استان داشته ایم، مباحث متعددی پیرامون مسائل معیشتی، مسکن و خدمات بیمه و درمان طلاب مدارس علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 


وی با بیان این‌که این سلسله جلسات با هدف تبادل‌نظر شده و همکاری بهتر میان مراکز حوزوی استان پیرامون مسائل طلاب علوم دینی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تعامل هرچه بهتر و بیشتر مرکز مدیریت و مرکز خدمات استان نسبت به درج آمار و اطلاعات پذیرشی طلاب برادر و خواهر و همچنین اساتید حوزه‌های علمیه در سطح استان نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

 


حجت الاسلام موسوی افزود: تشکیل کارگروه‌های اختصاصی برای مسائل مهمی مانند کارگروه تبلیغ برای خواهران و برادران با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و پیگیری موضوع خیرین استانی برای جذب بودجه جهت صندوق قرض‌الحسنه و پیگیری تجمیع وام‌های طلاب برای پرداخت تنها از طریق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان نیز مورد بحث گذاشته شده است.

 


وی افزود: ارسال به موقع و دقیق لیست طلاب ورودی خواهر و برادر برای انجام آزمایشات طرح سنجش سلامت و لیست طلاب انصرافی، اخراجی، ممتازین، نخبگان، حافظین قرآن و ... از سوی مرکز مدیریت برای درج در پرونده پذیرشی برای ارائه خدمات درست و مناسب به دانش‌پژوهان حوزوی نیز از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

 


مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی پیگیری دقیق مصوبات جلسات برگزار شده از سوی دبیر جلسات و ارائه توضیح کافی برای شیوه انجام و یا عدم امکان اجرای مصوبات مورد تأکید است، گفت: طرح مسکن مهر طلاب حوزه های علمیه تبریز نیز مورد پیگیری قرار گرفته که در آینده نزدیک نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: مدیر حوزه های علمیه استان نیز نسبت به پیگیری مصوبات جلسات، پیشنهاد برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تبادل نظر میان مدیران حوزوی و متولیان مرکز خدمات حوزه های علمیه استان به صورت فصلی را ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

 


حجت الاسلام موسوی پشتیبانی و حمایت از طلاب و روحانیان فعال در طرح هجرت و مستقر را از دیگر مصوبات این جلسات عنوان کرد و افزود: درصدد آن هستیم که چنین جلساتی با موضوعات از پیش تعیین شده و با آسیب شناسی موارد مطرح شده به همراه ارائه راهکارهای مناسب برگزار شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات