۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۷۷۷۲۱
مدیر کل پژوهش های اسلامی صداوسیما:

اداره کل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما حقله واسطه بین حوزه و رسانه ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل پژوهش های اسلامی صداوسیما گفت: این مرکز می تواند با فعالیت های خود مسائل و دغدغه های حوزه را به رسانه منتقل کرده همچنین مسائل و مطالبات رسانه ملی را به حوزه های علمیه منتقل کند.
ابراهيم شفيعي سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم معارفه مدیر جدید دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما، امروز با حضور مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه، مسؤول پژوهش مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسؤولان صداوسیمای خراسان رضوی در دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد.

 

ابراهیم شفیعی سروستانی، مدیر کل پژوهش های اسلامی صداوسیما در این مراسم گفت: دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، نقطه عطفی است که از سال 1387 فعالیت های خودش را آغاز کرده است و توانسته با همکاری هایی که با حوزه علمیه خراسان داشته است، نکات جدیدی را پیش روی رسانه ملی ایجاد کند.

 

وی افزود: علیرغم کمبودهایی که در این مرکز وجود داشته، همکاران توانسته اند با انگیزه و خلوص و صداقت خود و از طریق برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای طلاب و روحانیان و نیز وجود ظرفیت های مناسب، این کمبودها را جبران کنند.

 

مدیرکل پژوهش های اسلامی صداوسیما با بیان این که «مرکز پژوهش های اسلامی حقله واسط بین حوزه و رسانه ملی است»، افزود: این مرکز می تواند با فعالیت های خود مسائل و دغدغه های حوزه را به رسانه منتقل کرده همچنین مسائل و مطالبات رسانه ملی را به حوزه های علمیه منتقل کند.

 

شفیعی سروستانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رشد مسائل آموزشی در دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما، خاطرنشان کرد: این مرکز با ارتباطی که بین حوزه و رسانه برقرار می کند می تواند به افزایش سطح آگاهی و بالابردن دانش جامعه کمک کند.

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام  صفرعلی فتح اللهی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: با تشکیل حکومت دینی در کشورمان باید تمام مراکز و نهادهای حکومت رنگ ملی داشته و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، با نگاه دینی مردم را به سمت اسلام سوق دهند.

 

وی با تأکید بر این که «مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است و ظرفیت های مناسبی در زمینه تشیع و جهان اسلام دارد»، افزود: ارتباط های خوبی با دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما داشته ایم و این تعاملات باعث می شود سطح اطلاعات رسانه ای طلاب را بالا ببریم.

 

قائم مقام صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به تهاجم های فرهنگی که از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، باید تلاش شود فعالیت هایی ایجاد شود تا با نشر اندیشه های ناب اسلامی برای پاسخ به نیازهای جامعه، بتوانیم هر چه بیشتر این دو مرکز را به هم نزدیک کنیم.

 

مدیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی نیز اظهار کرد: باید اولویت های اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه کاربردی شده و در آن به معارف و سیره اهل بیت(ع) توجه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه باید با حوزه ها و نخبگان بیشتر ارتباط برقرار کند و ارتباط گسترده این مرکز با حوزه علمیه و نخبگان حوزه کاملا ضروری بوده و باید به این مرکز پژوهشی توجه ویژه ای شود.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم از محمود زنده دل مدیر سابق دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه تقدیر شد./859/پ202/ب4

ارسال نظرات