۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۷۸۳۱۷

گزارش نشنال اینترست درباره هرج و مرج ایجاد شده از سوی عربستان در منطقه

خبرگزاری رسا ـ جاه طلبی عربستان سعودی به لطف بازوهای تروریستی‌اش در حال کاشتن بذر هرج و مرج در خاورمیانه است و بحران انسانی در حالی در یمن به وجود آمده که آمریکا هم در کنار ریاض قرار گرفته است.
کسري بودجه عربستان سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری تحلیلی نشریه نشنال اینترست درباره دخابت نظامی عربستان در فقیرترین کشور خاورمیانه نوشت: به نظر می رسد بمباران عربستان مردم عادی را هدف قرار داده و یک بحران انسانی در این کشور ایجاد کرده است.

 

این نشریه افزود: دولتی با جاه طلبی‌های بلندپروازانه در حال ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه است و اکنون به لطف بازوهای تروریستی متحد خود در روی زمین به راحتی می تواند یک پایتخت دیگر منطقه را از پا در آورد. عربستان به عنوان دوست خوب آمریکا از ماه مارس یمن را به محاصره در آورده است و  در نتیجه این کشور از جهان جدا شده است و بیش از 80 درصد مردم این کشور -بیش از 21 میلیون نفر- نیازمند دریافت کمک هستند.

 

14 میلیون نفر در خطر قحطی و بیش از 9 میلیون نفر با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند، ابتلا به بیماری مالاریا به دلیل نوشیدن آب از منابع غیر بهداشتی در این کشور روند صعودی گرفته است.

 

در این بین یک منطقه در مین است که از حملات سعودی در امان مانده است، استان حضر موت،‌ منطقه ای که القاعده در شبه جزیره عرب بدون مقاومتی شهر الموکلا و فرودگاه آن را به تصرف خود در آوردند. یک فعال یمنی می گوید بمباران ها تنها یک هدف را دنبال می کند: تقویت بیشتر گروه های تروریستی و افراطی در یمن.

 

این وضع شبیه بحران سوریه است که سعودی ها آشکارا با گروه تروریستی النصره وابسته به القاعده برای به چالش کشیدن دولت بشار اسد همکاری کردند. همانند سوریه، هدف و انگیزه سعودی ها در یمن برای مقابله با ایران است، هر چند سطح رابطه ایران و گروه های حوثی دقیقا مشخص نیست.

 

نویسنده در پایان تاکید می‌کند: حمایت از جنگی که گروه تروریستی القاعده را تقویت می‌کند جزو منافع امنیت ملی آمریکا محسوب نمی شود./982/ب101/د

ارسال نظرات