۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۵۸۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مذاکرات اقتدار ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مذاکرات تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری الگویی برای جهان است و سبب نمایش اقتدار کشور شد.
محمدعلي کي‌نژاد کي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن مردم تبریز، که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس دانشگاه هنر تبریز، برگزار شد، تأسیس این دانشگاه را بر گرفته از رهنمودهای مقام مظعم رهبری عنوان کرد و گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جلسه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایه گذاری شد.

 

وی ادامه داد: در عصر حاضر ما امام راحل و انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس را به عنوان الگو به جهان معرفی کردیم و شاهد آثار آن در جهان هستیم. 

 


کی‌نژاد با اشاره به مذاکرات هسته ای، افزود: جریان مذاکرات یک الگوی دیگر بود که تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیش رفت و اقتدار کشور را در مقابل کشورهای جهان به نمایش گذاشت.

 

وی الگو و شخصیت بزرگ امروز ایران را رهبر معظم انقلاب، آیت الله امام خامنه ای دانست و ابراز داشت: بعد از رهبر کبیر انقلاب؛ امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری الگویی جهانی برای ملت های دیگر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: در عصر حاضر حکومت ولایت فقیه را به عنوان یک نظام الهی به دنیا معرفی کردیم و کارآمدی آن را در طول این چند سال به جهان نمایاندیم.

 

وی افزود: امیدواریم که با عنایات الهی بتوانیم یک دانشگاه هنر اسلامی الگو برای دنیا معرفی کنیم، شروع فکر تأسیس دانشگاه در بیت مقام معظم رهبری و با رهنمود های ایشان آغاز به کار کرد.

 

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه هنر، گفت: 1100 دانشجوی فارغ از تحصیل در دانشگاه هنر تحصیل کرده اند، در حال حاضر 1400 دانشجو در سه مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

 


وی افزود: اغلب رشته های این دانشگاه برای نخستین بار راه اندازی شده است و از نظر چارچوب ها سعی شده است تا تراز یک دانشگاه در نظام اسلامی رعایت شود، همچنین 12 رشته کارشناسی، 16 رشته ارشد و سه رشته دکتری در این دانشگاه فعال است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات