۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۳۶۹۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

ارائه خدمات اینترنتی به روستاهای بالای 20 خانوار تا دهه فجر امسال

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر لزوم توجه به مناطق محروم اعلام کرد: روستاهای بالای 20 خانوار تا دهه فجر سال جاری از خدمات اینترنتی برخوردار خواهند شد.
واعظي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ظهر امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطلات و فناوری اطلاعات استان قزوین که در استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: استان قزوین تاریخ پرافتخاری داشته و بزرگان این استان منشأ خدمات و خیرات بسیاری برای کشور بوده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهدای هفته دولت افزود: ساده‌زیستی و خط و مشی شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی همه مسئولین قرار گیرد و زحمات این شهیدان والامقام باید در طول تاریخ ماندگار شود.
 
وی با بیان این‌که استان قزوین مشکلات بسیاری در حوزه ارتباطات دارد، اضافه کرد: حجم زیادی از این مشکلات با پیگیری‌های مستمر حل شده و جلسات معتددی برای بهبود اوضاع برگزار شده است.
 
واعظی با اشاره به راه‌اندازی دیتا سنتر استان یادآور شد: دیتا سنتر استان با تخصیص اعتبار و برآورد هزینه تا دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که شاهد توسعه 3 تا 4 برابری شاخص‌ها در حوزه ارتباطات از سال گذشته تاکنون هستیم، گفت: شبکه انتقال استان از 21 هزار به 73 هزار E1 افزایش داشته است و سعی ما بر این است شبکه انتقال استان را به 227 هزار E1 افزایش دهیم.
 
این مقام مسؤول تاکید کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در راستای پهنای باند استان وجود نداشته و در صورت نیاز به میزان لازم واگذار می‌کنیم و پیگیری‌های لازم برای افزایش هوشمندانه پهنای باند اینترنت در استان قزوین انجام خواهد شد.
 
وی از ارائه خدمات اینترنتی به روستاهای بالای 20 خانوار تا دهه فجر سال جاری خبر داد، ابراز کرد: قطع‌یقین باید به روستاها و مناطق محروم توجه ویژه‌ای شود و تا سال آینده خدمات اینترنتی به روستاهای بالای 10 خانوار انجام خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بسترسازی لازم برای سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی عنوان کرد: باید در قبال سرمایه‌گذاری یک بخش دولتی شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری 3 یا 4 برابری بخش خصوصی فراهم شود.
 
واعظی در پایان به درخواست نماینده مجلس در مورد سفر رییس جمهور به استان قزوین گفت: پیگیر سفر رییس جمهور به استان قزوین هستیم./955/پ202/ج
ارسال نظرات