۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۸۴۳۹۳

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم، شبکه های اجتماعی، ماهواره و اینترنت را ابزاری برای جهانی سازی آمریکا دانست و گفت: استکبار جهانی در برنامه جهانی سازی آمریکا با جذب کاربرانی از سراسر دنیا از جمله ایران برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محمد کهوند مبلغ حوزه علمیه قم، در جمع اساتید در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان گفت: شبکه های اجتماعی، ماهواره و اینترنت می تواند زمینه ای برای ترویج فرهنگ، امنیت، سیاست، اقتصاد، سلامت و مسائل دیگر اجتماعی باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمن بر علیه ایران گفت: علت اینکه ایران در همه مسائل از سوی دشمن تحریم می شود اما در فضای مجازی نه تنها هیچگونه تحریمی بر علیه ایران اعمال نمی شود بلکه فضای مجازی رایگان نیز برای ایرانی ها در نظر گرفته می شود چه می تواند باشد.

 

حجت الاسلام کهنوند یاد آور شد: در حالیکه تا کنون هیچ کشوری تحریه رسانه ای و ارتباطی نشده است اما شرکت آمریکایی مایکروسافت به دلیل تحریم ایران اجازه به روز رسانی سیتسم عامل ویندوز را به کاربران ایرانی نمی دهد و این در حالی است که این شرکت با دادن فضایی رایگان در شبکه اجتماعی اسکایپ خود از ثبت اطلاعات کاربران ایرانی استقبال می کند.

 

شایان ذکر است، ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان از سوی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه کاشان با حضور بیش از یکصد نفر از اساتید عضو هیئت علمی این دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه برگزار می شود.

 

رتبه های برتر مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان کاشان در کشور

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان ازکسب پنج رتبه برتر سی و سومین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور توسط دانش آموز این شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام رضا خرمی مشکانی افزود: در این دوره از مسابقات در بخش دختران بیش از هزار دانش آموز مقطع متوسطه سراسر کشور در رشته های سرود، فیلم کوتاه، تئاتر عروسکی، تئاتر صحنه ای، آواز، نقالی خوانی، انیمیشن با هم به رقابت پرداختند.

 

به گفته وی، سه رتبه اول مسابقات توسط دانش آموزان نرگس سیم چی زاده در رشته رنگ و روغن، شهره صادقی ونیدر رشته آب مرکب و فاطمه دارایی نژاد در رشته تصویرسازی رتبه های اول وزینب زاقاری برزکی مقام دوم در رشته طراحی با مداد را به دست آوردند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان گفت: علی داوری دانش آموز دبیرستان معلولان شهید فهمیده کاشان نیز رتبه اول در رشته مشبک را کسب کرد.

 

وی افزود: مسابقات فرهنگی و هنری از مهمترین و موثرترین برنامه هایی است که در مدارس برگزار می شود تا استعدادهای هنری دانش آموزان شناسایی شده و آنها را برای زندگی آینده آماده کند.

 

حجت الاسلام خرمی مشکانی یاد آور شد: بزرگ ترین هنر انسان، هنر خوب زندگی کردن و خدمت به هم نوع است و باید با استفاده از ابزار هنر و فعالیت های هنری، دانش آموزان را با شیوه های آگاهانه زیستن در جامعه بشری آماده کنیم.

 

کاشان پایتخت هنرهای نمایشی سنتی آیینی می شود

دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی آیینی سنتی گفت: شهرستان کاشان در آینده نزدیک به پایتخت هنرهای نمایشی سنتی آیینی تبدیل خواهد شد.

 

فتحعلی بیگی دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی آیینی سنتی در آیین گشایش جشنواره هنرهای نمایش سنتی گفت: با امضای تفاهم نامه اداره فرهنگ وارشادکاشان و اداره کل هنرهای نمایشی «موزه عاشورا» می تواند به مرکز شبیه خوانی و «موزه عروسک »به مرکز نمایش های عروسکی و «خانه نقلی» به خانه نقالی اختصاص داده شود.

 

در این آیین که با تلاوت قرآن به شیوه سنتی وسرود ملی آغاز شد مصطفی جوادی رییس اداره و فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به این که، شبیه خوانی قبل از اسلام بوده و بعد از اسلام فرهنگ و زبان فارسی تغییر کرد و هنر هم تحت تاثیر قرار گرفت و ایرانیان با تطبیق با فرهنگ اسلامی سوگ سیاوش را به تعزیه و یا آیین های مشابه دیگر تبدیل گفت: کاشانی ها باید معرفی فرهنگ داشته باشند، لذا یکی از راه های معرفی فرهنگ همین جشنواره های ملی و بین المللی است و این مراسم پیش درآمد جشنواره های بعدی خواهد بود.

 

آیین گشایش جشنواره هنرهای سنتی آیینی با تقدیر از پیشکسوتان اکبر نوازش ‌زاده، حسین حداد، رضا کریمی عراقی و پاسداشت یاد مرحوم ماشالله اسدی نژاد، یوسف اشنویی و مراسم نقالی و پذیرایی به پایان رسید./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات