۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۱۱۵
معاون کانون مساجد مازندران خبر داد؛

فعالیت پنجاه و سه کانون مساجد در بابلسر و فریدونکنار

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی و نظارت کانون های فرهنگی مساجد مازندران با تاکید بر این مطلب که مساجد به عنوان محور برنامه های فرهنگی و هنری در سطح محلات هستند، گفت: 43 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان بابلسر و 20 کانون در سطح شهرستان فریدونکنار به فعالیت می پردازند که کیفی سازی فعالیت این کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام اسماعیل کعبه ای، معاون هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد مازندران امروز در جمع مسؤولان کانون های مساجد بابلسر و فریدونکنار بر لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مساجد از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن، کانون انقلاب و سنگر دفاع از حریم نظام اسلامی بود و در ایام دفاع مقدس، مسجد نقش مهمی در اعزام نیرو و پشتیبانی از دفاع مقدس داشت.


وی افزود: استان لاله خیز مازندران بیش از ده هزار و چهارصد شهید را به انقلاب و اسلام تقدیم نموده است و  برای گرامیداشت مقام شامخ شهدا در هفته دفاع مقدس در سطح مساجد مازندران، برنامه های متنوع و زیادی با همکاری فعالان مساجد برگزار می شود.


این مسؤول ضمن تاکید بر انجام برنامه های جذاب و متنوع برای جذب نوجوانان و جوانان در سطح مساجد، خاطرنشان کرد: برنامه های خلاقانه و جذاب در راستای جذب و سازماندهی نوجوانان و جوانان در سطح مساجد صورت گیرد و مساجد به عنوان محور برنامه های فرهنگی و هنری در سطح محلات باشند.


وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات مسؤولان و اعضای کانون های مساجد شهرستان های بابلسر و فریدونکنار، اظهار داشت: چهل و سه کانون فرهنگی و هنری در شهرستان بابلسر و بیست کانون در سطح شهرستان فریدونکنار به فعالیت می پردازند که کیفی سازی فعالیت این کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.


حجت الاسلام کعبه ای انتقال تجربیات و هم افزایی کانون های فرهنگی مساجد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مدیران مسؤول کانون های مساجد رابط بین کانون استان با اعضای کانون های محسوب می شوند و ارتباط دو سویه برای کیفی سازی برنامه ها باید مورد توجه قرار بگیرد.


وی نقش بانوان را در فعالیتهای کانون های مساجد مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به حضور پررنگ بانوان در فعالیت های مسجد، اجرای برنامه های مشترک با آقایان و مختص بانوان در برنامه ها دیده شود.


معاون ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد مازندران همراهی امامان مساجد را در پیشبرد فعالیت های مساجد مورد توجه قرار داد و گفت: مساجد مرکز تربیت اسلامی هستند و باید همدلی و همکاری بین امامان جماعت مساجد و فعالین مسجد نمود عینی پیدا کند.


وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری، بازوی توانمند ائمه جماعات در مدیریت مساجد هستند و جهت برنامه ها نیز باید به سمت تربیت صحیح و ترویج سبک زندگی اسلامی باشد.


حجت الاسلام کعبه ای با اشاره به رتبه بندی کانون ها و فعالیت در عرصه فضای مجازی خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات نباید فعالیت های مساجد معطوف به همان برنامه در سطح محلات تعریف شود بلکه اطلاع رسانی این فعالیت های مفید در عرصه رسانه هم توجه داشت.


وی افزود: نحوه اطلاع رسانی مطلوب نیازمند افزایش آگاهی و مهارت درحوزه خبر نویسی و اطلاع رسانی است که با بهره گیری از افرد مستعد و توانمند در این حوزه میسر است./1313/202/ب3

ارسال نظرات