۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۵۲۹

هشدار حجت الاسلام و المسلمین صدیقی درباره انتخابات خبرگان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: همان هایی که یک روز قائم مقام رهبری را درست کردند حالا هم دارند برای آینده نقشه می کشند اما نمی دانند که هر چیزی که خدا بخواهد اتفاق می افتد نه نقشه ها و برنامه های آن ها.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در جمع عزاردان شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) با تبیین تقدم خواست الهی بر خواست اکثریت و یا حتی خواص و خبرگان گفت: همه می دانیم که خواست و تایید مردم بر خواست و اراده الهی تقدم ندارد. این را بارها در طول تاریخ دیده‌ایم اما هنوز خیلی‌ها به این موضوع ایمان ندارند.

وی ادامه داد: در زمان امام (ره) بر سر ماجرای تعیین قائم مقام توسط خبرگان، از آیت الله قدوسی پرسیدند که آیا این کار درست است یا خیر؟ او هم جواب داد که این ها یک کاری کرده‌اند برای خودشان اما خدا خودش می داند چه کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار داشت: بعضی وقت ها هم هیچ چیز مهیا نیست و خدا خودش همه چیز را درست می کند. درست برعکس ماجرای قائم مقامی در زمان امام (ره)، در جریان به رهبری رسیدن رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد، ایشان نمی خواستند رهبر شوند و اصلا شرایط هم مهیا نبود اما خدا خواست و همه چیز مهیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه گفت: همان طور که گفتم هنوز هم خیلی ها به تقدم خواست الهی ایمان ندارند. همان هایی که یک روز قائم مقام را درست کردند، حالا هم دارند برای آینده نقشه می کشند اما نمی دانند که هر چیزی که خدا بخواهد اتفاق می افتد نه نقشه ها و برنامه های آن ها.

وی در ادامه سخنان خود درباره شخصیت و جایگاه والای امام محمد باقر(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) در زمان حیاتشان درباره امام محمد باقر(ع) گفته بودند " نامش هم نام من و سیمایش هم بسیار شبیه من است". همچنین یک ویژگی مهم ذکر کردند که خاص ایشان بود و آن ویژگی مهم برمی گردد به همان لقب ایشان که باقر العلوم هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند که علوم تمام انبیا از آدم تا خاتم در نزد امام محمد باقر(ع) است ادامه داد: باقی امامان هم همین علم را داشتند اما بسط و توسعه این علم در زمان آن ها محدود بود و هیچ کدام مانند امام محمد باقر(ع) این علوم را توسعه و گسترش ندادند./809/پ202/ص

ارسال نظرات