۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۸۷۳

انتقاد دیدبان حقوق بشر از اقدامات ارتش مصر در سینا

خبرگزاری رسا ـ سازمان دیدبان حقوق بشر با انتقاد از عملیات ارتش مصر برای ایجاد منطقه هائل در سینا، اعلام کرد که این پروژه در تضاد با قوانین بین المللی است.
ارتش مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان بین المللی «دیدبان حقوق بشر» رفتار ارتش مصر با ساکنان منطقه سینا طی دو سال گذشته را تحت پوشش مبارزه با تروریسم محکوم کرد.

 

این سازمان اعلام کرد که ارتش مصر به اجبار ساکنان این مناطق را وادار به کوچ از سینا و ترک خانه‌هایشان کرده است و بیش از 3200 خانه را بر خلاف قوانین بین المللی تخریب کرده است.

 

دیدبان حقوق بشر در گزارشی که با عنوان «در جای دیگری به دنبال وطن بگردید» منتشر کرده خبر داده که اقدام ارتش در تخریب خانه‌های مردم نه تنها مسکن آنها را ویران کرده بلکه وضعیت معیشتی و کسب درآمد آنها را به صورت جبران ناپذیری تحت الشعاع قرار داده است.

 

«سارا لیا ویتسن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان تأکید کرد که مصر باید توضیح دهد چرا از تکنولوژی‌ و فناورهای موجود برای شناسایی تونل‌هایی که ادعا می‌کند در این منطقه وجود دارد استفاده نکرده و به جای آن دست به تخریب سراسری مناطق مسکونی و محو این منطقه از نقشه جغرافیایی مصر زده است.

 

در طول عملیات ارتش مصر برای ایجاد منطقه هائل ده‌ها شهروند و غیرنظامی مصری به اشتباه کشته شدند؛ در جدیدترین اشتباهات ارتش مصر یک اتوبوس حامل گردشگرهای مکزیکی در سینا هدف حملات جنگنده‌های آپاچی مصر قرار گرفت و دست کم 12 نفر کشته شدند./981/ب102/د

ارسال نظرات