۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۷۹۰

سال تحصیلی جدید دانشکده دین و رسانه در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا – مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده صدا و سیما قم (دین و رسانه) با حضور آیت الله احمدی فقیه یزدی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی و رییس دانشگاه صدا و سیما در قم برگزار شد.
دانشکده صدا و سيما قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده صدا و سیما قم (دین و رسانه) با حضور آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه و جمعی از رؤسا، معاونان و دانشجویان این دانشکده پیش از ظهر امروز برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در این مراسم برخی فعالیت های رسانه ای غرب را اگرچه با زندگی قدسی، امن و آرامی که ما به آن توصیه شده ایم سازگاری ندارد، ارزشمند و آموزنده خواند و تصریح کرد: باید از همه تجربه های بشری در راستای رسیدن به هدفی که داریم، استفاده کنیم.
 
وی گفت: وظیفه حوزویان و دانش پژوهان است که با کار مداوم و تلاش پیگیر گام های اساسی را در اصلاح این روند بردارند، مثلث دانش هنر و رسانه را با استفاده از نظریات مرتبط و با تکیه بر سه ضلع فلسفه، اخلاق و فقه، تکمیل و منظومه سازی کرده و شکست اختاپوش رسانه ای غرب را رقم بزنند.
 
در ابتدای این مراسم نیز، حسین گودرزی رییس دانشکده صدا و سیما قم به بیان انتظاراتی که از این دانشکده وجود دارد پرداخت و گفت: دانشجویان این دانشکده حلقه پیوند دین و رسانه و تعمیق دهنده ارزشها و معارف الهی در رسانه ملی هستند.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران حوزه آموزش دانشگاه صدا و سیما که فرمودند دانشکده صدا و سیمای قم همان مرکزی است که ما کمبودش را داشتیم، اظهار داشت: این نهاد، زمینه ساز رسانه متناسب با انتظارات نظام اسلامی است.
 
همچنین در این مراسم دکتر غلامرضایی رییس دانشگاه صدا و سیما به تبیین اهمیت رسانه با رویکرد شبکه های اجتماعی پرداخت و گفت: رسانه در دوران کنونی دیگر به عنوان پیام رسان مطرح نیست، امروز بحث رسانه مساوی با زندگی انسان است و در حقیقت رسانه ارائه کننده سبک زندگی است.
 
وی با بیان این که مباحث جدید رسانه ای متعلق به عصر فعلی است و پیشگویی و آینده نگری برای طلبه ای که در عرصه رسانه ای تحصیل می کند واجب است، اظهار داشت: رسانه فردا رسانه تعامل گرا است؛ این ارتباط دو گانه مخاطب با رسانه با تکنولوژی فراهم می شود.
 
رییس دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: رسانه امروز به دنبال جهانی شدن نیست، بلکه به سمت انفرادی بودن و خاص بودن حرکت می کند و خلاصه کردن همه فرهنگ ها را مدنظر دارد، چراکه دیگر شبکه سرزمینی مطرح نیست و دیگران در آینده به دنبال تمدن سازی نخواهند رفت.
 
وی با بیان این که تمدن در آینده شکسته می شود و فکر ساخت تمدن جدید در غرب دیده نمی شود، افزود: دنیای آینده به دنبال ارتباط بر روی هیبریدها و خلاصه کردن اپلیکیشن ها در مجموعه ای کوچک مانند تلفن همراه متمرکز است که با توجه به این امر تولید محتوا مهمترین مسأله امروز دنیای رسانه به شمار می رود.
 
گفتنی است، تربیت علمی و هنری نیروی انسانی فرهیخته مورد نیاز سازمان صدا و سیما از میان کارشناسان علوم دینی، پژوهش در مسائل نظری و هنری رسانه به منظور ارائه الگوی ارتباطات و رسانه دینی و ایفای نقش واسط میان حوزه های علمیه و رسانه و ایجاد فضا و امکانات مناسب برای کسب مهارت های پژوهشی، هنری و تولیدی در رسانه به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه ای غرب مأموریت دانشکده صدا و سیما قم است./920/پ202/ی
ارسال نظرات