۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۰۰۹
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

مسؤولان باید برای مسأله تأخیر در ازدواج و تحدید نسل چاره جویی عملیاتی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان در مجلس یا دولت و یا هر جای کشورمان باید به مساله تاخیر ازدواج و دشواری آن، مشکلات فرزند‌آوری، وضعیت حجاب و بسیاری چیزهای دیگر درباره زنان و خانواده را جدی بگیرند برای آن راه‌حل پیدا کنند.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز سه شنبه 21 مهر در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب دختران آفتاب که در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: مساله زن یکی از چالش‌های بزرگ امروز است که زنان با آن روبرو هستند.

 

وی افزود: وقتی صحبت از چالش می‌شود شاید ذهن‌ها به مسائل اقتصادی معطوف شود اما موضوع زن کمتر از مسائل سیاسی و اقتصادی نبوده و بلکه مهمتر نیز است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوران مدرنیته یا تجدد یکی از مسائلی که  کلیت جامعه ما را تحت تاثیر خود قرار داده مساله زن بوده که بعد از پیروزی انقلاب اهمیت آن بیشتر از گذشته شده است زیرا ما مدعی اداره جامعه بر اساس اسلام بودیم و باید برای این موضوع پاسخی مناسب جامعه اسلامی عرضه می‌کردیم.

 

حداد عادل اظهار داشت: بزرگانی چون امام راحل و شهید مطهری به اهمیت مسائل زنان در تمدن اسلامی توجه خاص داشتند امام راحل نقش زنان در انقلاب را بسیار مهم می‌دانستند، امام راحل حتی در ملاقات‌های خود با خانم‌ها گاهی بر خلاف عرف فضای حوزوی سنت‌شکنی می‌کردند، اگر نبود اهیمت مساله نقش زن و آگاهی ایشان از نقشه‌ها و خطرهایی که آینده انقلاب را تهدید می‌کند این سنت‌شکنی را نمی‌کردند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از پیروزی انقلاب تا امروز یک حساب ویژه برای موضوع زن باز کردند شایسته است که همه ما خط منظومه فکری رهبر انقلاب را کشف کرده و در ذهن خود بازسازی کنیم بازیابی تصور ایشان از نقش زن و جایگاه او در خانواده اهمیت زیادی دارد، ایشان در بین کتاب هایی که بر آن تقریظ می‌نویسند یکی از آنها کتاب دختران آفتاب است نشان از توجه ایشان به مساله زنان است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما باید در جمهوری اسلامی که قصد حرکت به سمت تمدن اسلامی دارد یک نظام همه‌جانبه برای مسائل مربوط به زنان تنظیم کنیم و پاسخگوی نقش زن به عنوان همسر، مادر، مدیر خانواده، تربیت کننده فرزندان، در پیشرفت‌های اجتماعی و سیاسی بر اساس نظریه جامع و بر پایه اعتقادات و احکام اسلامی داشته باشیم.

 

حداد عادل گفت: باید به زنان جامعه خود این واقعیت را اعلام کنیم که غرض ما از تعریف نقش زن در جمهوری اسلامی ایران بازگشت به گذشته نیست زیرا آن گذشته را منطبق بر الگوی اسلامی زن نمی‌دانیم و نیز قصد نداریم از الگوی غربی تقلید کنیم.

 

وی افزود: اگر آن وضع نامطلوب زن در صد سال پیش در جامعه ما نبود شاید در دوران تجدد این قدر غرب موفق نمی‌شد از راه شعار مربوط به زنان آنها را جلب کرده و فرهنگ غربی را در کشور ما ترویج دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها برای نفوذ در بسیاری از کشورها از زنان استفاده کردند گاهی در کودتاهای رنگی یک زن را علم کرده تا در انتخابات رای بیاورند، ما باید این مساله  را گه زن و مرد را از نظر حقوق مساوی هستند اما مشابه نیستند را اساس قرار داده و حقوق زنان در خانواده و جامعه را بازسازی کنیم.

 

حداد عادل بیان داشت: همه مسئولان در مجلس یا دولت و یا هر جای کشورمان باید به مساله تاخیر ازدواج و  دشواری آن، مشکلات فرزند‌آوری، وضعیت حجاب و بسیاری چیزهای دیگر درباره زنان و خانواده را جدی بگیرند برای آن راه‌حل پیدا کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب دختران آفتاب افزون بر قدردانی از نویسندگان این کتاب نشان از اهمیت شیوه تبلیغ غیرمستقیم این کتاب است./807/پ202/ش

ارسال نظرات