۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۹۸۹۸۴
با محوریت پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛

40عنوان کتاب به هزار کتابخانه جهان اسلام اهدا می شود

خبرگزاری رسا ـ 40 عنوان کتاب با محورهای «مشهد و تاریخ تمدن اسلام»، «مشهد و انقلاب اسلامی»، «مشهد و امام رضا علیه السلام و زیارت»، «مشهد مقصد گردشگری جهان اسلام» به هزار کتابخانه جهان اسلام ارسال می شود.
کتاب

 

محمد امیری، مدیر انتشارات بوی شهر بهشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از فراخوان کتاب معرفی شهر مشهد خبر داد و گفت: مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که در این راستا معرفی شهر مشهد در این سال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به طرح اهدا 40 عنوان کتاب به هزار کتابخانه جهان اسلام ، اظهار کرد: با این طرح علاقه مندان در سراسر دنیا می توانند با مراجعه به کتابخانه های جهان در خصوص مشهد اطلاع پیدا کنند.

 

امیری خاطرنشان کرد: انتشارات بوی شهر بهشت برای اهدای این 40 عنوان کتاب اقدام به شناسایی، ارزیابی و ترجمه آن ها با محورهای  مشهد و تاریخ تمدن اسلام، مشهد و انقلاب اسلامی، مشهد و امام رضارضا علیه السلام و زیارت، مشهد مقصد گردشگری جهان اسلام می کند.

 

مدیر انتشارات بوی شهر بهشت افزود: علاقه‌مندان در این ‌ارتباط می‌توانند سوالات و یا موضوعات پیشنهادی خود را مطرح کنند که موضوعات پیشنهادی این فراخوان شامل معرفی چهره‌های بزرگ، شهدا و سرداران شهید، معرفی هویت مکان‌های تاریخی و گردشگری، معرفی هویت‌های زمانی، سنت‌های مذهبی، معرفی پژوهشگران و محققین معاصر، معرفی موسسات و پژوهشکده‌های معاصر، معرفی سفرنامه‌ها، داستان و شعر و معرفی مناطق گردشگری شهر مشهد  است.

 

وی نهضت ترجمه را مرحله بعد از انتخاب این 40 عنوان کتاب عنوان و اظهار کرد: این کتاب ها قرار است بعد از شناسایی و ارزیابی به زبان های مختلف از جمله انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شوند و ابتدای سال 2017 به هزار کتابخانه در سراسر جهان ارسال شوند.

 

امیری از ارسال 26 عنوان کتاب به دبیرخانه این انتشارات خبر داد و گفت: این 26 عنوان کتاب تاکنون از شهرهای مختلف به دبیرخانه این انتشارات ارسال شده است و هر هفته کمیته ارزیابی این کتاب ها تشکیل و بررسی می شود.

 

گفتنی است؛ علاقه‌مندان شرکت در این فراخوان می‌توانند به شماره تلفن 05131297205 پیامک 30008332 و رایانامه ketab@mashhad.ir  مراجعه کنند./1310/ت302/ق  

ارسال نظرات