۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۱۱۷
کارشناس مسائل دینی:

پیروی از ولایت سبب اتحاد و برابری بین مسلمانان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که کسی به صراط راه نمی‌یابد مگر با ولایت حضرت علی(ع)، گفت: پیروی از ولایت سبب اتحاد و برابری شده و این همان هدف رسالت پیامبر(ص) است.
بي ازار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی خطیب مشهور و کارشناس مسائل دینی در صدا و سیما صبح امروز در مراسم یادواره شهدای مسجد امیرالمومنیین(ع) که به همت هیأت سیدالساجدین(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن مسلمانان را به اتحاد و انسجام بر حول محور برادری و برابری دعوت می‌کند.

 

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی تصریح کرد: پیامبر(ص) در میان اقوامی که کوچک‌ترین بویی از انسانیت نبرده بودند و همچنین در عصری که تاریکی و جهالت همه جزیرة العرب را فرا گرفته بود ظهور کردند.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: پیامبر(ص) رحمة للعالمین است خداوند ایشان را به پیامبری مبعوث کرد تا مردم را از جهالت خارج و به راه صراط هدایت کند.

 

وی افزود: کسی به صراط راه نمی‌یابد مگر با ولایت حضرت علی(ع)، پیروی از ولایت سبب اتحاد و برابری شده و این همان هدف رسالت پیامبر(ص) است.

 

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی گفت: فلسفه امامت در عالم هستی به جهت اتحاد و جمع شدن مردم در لوای پرچم دین است.

 

این خطیب مشهور ابراز کرد: روز غدیر از ارزشمندترین روزهای خدا برای مسلمانان است چرا که خداوند در آن روز همه نعمت‌های خود را با انتخاب ولایت بر مسلمانان تمام کرد.

 

وی افزود: کسی می‌تواند اعتصام به ولایت داشته باشد که سبک زندگی خود را بر مبنای شؤونات برابری و برادری در بین مسلمانان بنا کند. 

 

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: فرهنگ برابری و برادری را پیامبر(ص) در جامعه اسلامی بنا نمود و تنها کسی می‎تواند از این امر دم بزند که رأفت و مهربانی داشته باشد و ما امروز شاهد جنایات گروه تکفیری داعش هستیم که با نام اسلام و پیامبر(ص) و در موازی اسلام بر علیه مسلمانان جنایات انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: دو عامل وفای به عهد و یکی شدن قلب‌ها مسلمانان با یکدیگر سبب ظهور امام زمان(عج) می‌شود امر ظهور در برابری و برادری بین مسلمانان حاصل می‌شود./813/202/ب1

ارسال نظرات