۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۸۴۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

فعالیت بیش از 60 پایگاه خبری بدون مجوز در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 65 پایگاه خبری و اطلاع رسانی به صورت غیررسمی در استان، مشغول فعالیت هستند.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مشترک ستاد انتخابات استان و کمیته اطلاع رسانی انتخابات اظهار داشت: هم اکنون 169 نشریه و 52 پایگاه اطلاع رسانی رسمی در استان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند.


وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماه گذشته تعداد نشریات استان با رشد 30 درصدی مواجه بوده است، به گونه‌ای که صدور مجوز پایگاه‌های اطلاع رسانی تسریع یافته است، در اسفند 93 تعداد پایگاه‌های اطلاع رسانی مجوزدار در آذربایجان شرقی 2 پایگاه بود که در این 9 ماهه، 50 مجوز جدید صادر شد و مجموعاً به 52 پایگاه رسید.


صفی‌پور از وجود پایگاه‌های اطلاع رسانی غیر مجاز در استان انتقاد کرد و تصریح کرد: 65 پایگاه غیر مجاز اطلاع رسانی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند. افزایش اقبال عمومی و بهبود فضای مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین اهداف رسانه‌ها در مواجهه با انتخابات است.


وی با بیان این‌که تمام نشریات و پایگاه‌های اطلاع رسانی از ابتدای دی ماه رصد می‌شوند و تخلفات آنها به ستاد انتخابات، دادگستری و وزارت ارشاد ارجاع داده می‌شود، گفت: بازار شایعات در شبکه‌های اجتماعی رونق دارد، اما توانایی رصد شبکه‌های اجتماعی در استان وجود ندارد و برای مقابله با انتشار برخی شایعات در این فضا، باید فکری اساسی صورت گیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال، تعداد زیادی هفته نامه، سه روزنامه و دو هفته نامه، مجوز فعالیت دریافت کرده اند، اظهار کرد: تمام تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزایش اقبال عمومی مردم برای حضور در انتخابات با استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تذکر کتبی به رسانه ها و مطبوعات در سطح استانی ممنوع است خاطرنشان کرد: تمامی نشریات استان رصد شده و در صورت مشاهده تخلفات، از مجری قانونی برخورد خواهد شد.


همچنین جواد آهنگری، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان با بیان این‌که مشارکت حداکثری مردم، زمینه ساز رشد و تعالی و توسعه همه جانبه کشور است، اظهار داشت: محدوده و دایره اطلاع رسانی، بسیار گسترده و شامل فعالان تمامی حوزه های خبر، رسانه، هنرمندان و... می شود.


وی افزود: هر شخصی که گامی در راستای مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات بردارد، عضوی از کمیته اطلاع رسانی و موثر در زمینه سازی هرچه بیشتر برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشکوه است. تمام سعی و تلاش کمیته اطلاع رسانی، متمرکز بر داغ نگه داشتن تنور انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است.


آهنگری شفاف سازی فرآیند برگزاری انتخابات، بهره‌گیری از چهره های موجه برای تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات و تهیه برنامه های ویژه و تمرکز بر روی رای اولی ها را از مهم‌ترین برنامه های پیش بینی شده از سوی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان برشمرد./935/202/ب1

ارسال نظرات