۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۰۸۹
امام جمعه شلمزار:

محبت مرد به زن نخستین منبع تأمین آرامش در خانواده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شلمزار، نخستین منبع تأمین آرامش در خانواده را محبت مرد به زن عنوان کرد و گفت: زن یک رکن اساسی زندگی است که پس از ازدواج شریک زندگی و انیس مرد می شود؛ زن موجودی ظریف و نیازمند محبت است.
امام جمعه شلمزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام رضا بازیار امام جمعه شلمزار، صبح امروز در کلاس اخلاق مدیران شهرستان کیار، با اشاره به این که راه اصلاح همه امور در رعایت تقوای الهی است، گفت: اگر رابطه خود با خداوند متعال را تقویت و مراقبت کنیم و برای رفع مشکلات و اصلاح امور به دامان الهی پناه ببریم، به یقین سربلند خواهیم شد.

 

امام جمعه شلمزار در ادامه مباحث اهمیت خانواده در سعادت انسان، خانواده را نخستین نهادی دانست که فرد در آن قدم می گذارد و اظهار داشت: مهم ترین رکن در نظام خانواده را پدر و مادر و زن و شوهر تشکیل می دهند که ایجاد آرامش در کانون خانواده مهم ترین رسالت آن ها است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که چگونگی رفتار زن و شوهر در خانواده سبب ایجاد آرامش می شود، گفت: خداوند در قرآن آرامش را هدف ازدواج بیان می کند «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها» و از نشانه هاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید.

 

حجت الاسلام بازیار با بیان این که خداوند به اساسی ترین نیاز هر انسانی یعنی آرامش توجه ویژه داشته و برای تأمین این آرامش ازدواج را قرار داده است، افزود: اگر زن و مرد هر کدام به وظایف شرعی و عرفی خود عمل نمایند و زندگی را بر اساس فداکاری و گذشت بنا کنند، باصفاترین خانواده را خواهند داشت؛ اما اگر هوا و هوس بر زندگی حاکم شد و انسان بایدها و نبایدها را به بازی گرفت و خواسته های نفسانی خود را ملاک عمل قرار داد به موجودی خطرناک تبدیل می شود.

 

وی نخستین منبع تأمین آرامش در خانواده را محبت مرد به زن عنوان کرد و افزود: زن یک رکن اساسی زندگی است که پس از ازدواج شریک زندگی و انیس مرد می شود؛ زن موجودی ظریف و نیازمند محبت است.

 

امام جمعه شلمزار با تأکید بر این که بزرگ ترین رمز موفقیت زن داری اظهار علاقه و محبت به او است و حتما باید به طور مستقیم با لفظ و اشاره همراه باشد، ابراز داشت: زن تشنه واژه دوستت دارم است، بکوشیم با محبت محیط خانواده را امن و در نهایت آرامش قرار دهیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه و تشریح مهم ترین محورهای این دیدار پرداخت و اظهار داشت: این اجلاس دو روزه از جذابیت ها و لذت های معنوی خاصی برخوردار بود اما آنچه بیش از همه ذهن و دل شرکت‏ کنندگان را به خود مشغول کرد، تعریف جدیدی بود که از شأن و جایگاه امامت جمعه از سوی ولی امر مسلمین تحت عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت مطرح شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کیار حاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه آن را «قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهم ترین وظیفه ائمه جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمردند.

 

وی با اشاره به این که به ‌کار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه از سوی رهبر معظم انقلاب به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده و بنابراین دفاع لازم و ضروری است، تصریح کرد: رهبری بر این عقیده هستند که ائمه جمعه به عنوان علمای شهرها و میراث‌داران انبیا، باید با استفاده از فرصت اجتماع نماز جمعه، حقایق را تبیین و روشن کنند و این رسالت اصلی آن ها است.

 

حجت الاسلام بازیار، موضوع انتخابات را یکی دیگر از محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه بیان کرد و گفت: دشمن برای به انحراف کشاندن انتخابات اسفندماه با همه توان به میدان آمده است، مراقب باشیم در دام دشمن گرفتار نشویم./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات