۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۰۴۰
ویژه روحانیان و مبلغان دینی چهارمحال و بختیاری؛

همایش آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه روحانیان و مبلغان دینی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
حضور روحانيان استان چهارمحال و بختياري در همايش مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش یک روزه آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه روحانیان و مبلغان دینی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

این همایش یک روزه که از صبح امروز آغاز شده است با حضور استادهای دانشگاه، مسؤولان و روحانیان استان چهارمحال و بختیاری در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام سید عزیزالله میراحمدی، کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این همایش آموزشی، اظهار داشت: این همایش در راستای آموزش تخصصی پیشگیری از مواد مخدر در سطح استان برای ائمه جماعات و مبلغان سطح استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: در این همایش اطلاعات لازم در خصوص پیشگری و مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از گرایش جوانان به اعتیاد در اختیار مبلغ ها و ائمه جماعات گذاشته می شود.

 

وی با اشاره به این که روحانیت نقش مهمی در جامعه دارد و می تواند در مسیر مبارزه با مواد مخدر گام های بلندی بردارد، اظهار داشت: در این همایش بیش از 120 روحانی طرح هجرت، مبلغان و ائمه جماعات حضور دارند.

 

سیدقدیر مرتضوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این همایش با اشاره به این که آموزش به خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت در این خصوص در شهرها و روستاها غیرقابل انکار است.

 

مرتضوی بیان داشت: هم اکنون عوامل مختلفی در گرایش فرد به مصرف مواد مخدر دخالت دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل، عوامل اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: زمانی که فرد یک موقعیت اجتماعی مناسب و یک فضای مناسب برای تفریح و سرگرمی ندارد به خانه ‌گردی‌ های دوستانه در فضاهای بسته روی می ‌آورد که این فضاهای بسته سبب افزایش انگیزه و تمرکز فرد به سمت مصرف سیگار و پس از آن مواد مخدر می‌شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اطلاع رسانی روحانیان در جامعه در خصوص زیان های مصرف مواد مخدر و همچین آگاه سازی خانواده نقش مهمی در پیشگری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد./9457/302/ب1

ارسال نظرات