۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۱۴۶۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

دعا برای هدایت فرزندان بعد مهمی از تربیت دینی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دعا برای هدایت فرزندان در کنار تربیت دینی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: این موضوع در آیه ۳۵ سوره ابراهیم(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.
نقش دعا در زندگي انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله راسل، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در برنامه به رنگ خدا از رادیو معارف با بیان این که تنها تربیت درست فرزندان برای عاقبت به خیری آنها کافی نیست بلکه والدین باید در کنار تربیت دینی فرزندانشان برای عاقبت به خیری آنها دعا هم کنند، گفت: آیه 35 سوره ابراهیم (ع) به این موضوع اشاره دارد و بیان می کند که حضرت ابراهیم(ع) برای هدایت فرزندانش که خواستار هدایت هستند دعا می کند و از خداوند می خواهد سرزمین مکه را برای آنها بلد امنی قرار دهد.

 

وی افزود: دعا در سرنوشت انسان تأثیر بسیار زیادی دارد و دعایی که توسط دیگران و در غیاب انسان برای او انجام شود می تواند در سعادت و هدایت او نقش بسیار مهمی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دعا موجب بیداری انسان شده و در کنار اجابت، مرتبه و ظرفیت وجودی انسان را افزایش می دهد، تصریح کرد: دعای پدر و مادر در زندگی انسان بسیار مؤثر است به گونه ای که اگر پدر و مادری برای فرزند خود دعا کرده و از او راضی باشند جایشان بهشت است.

 

حجت الاسلام راسل تصریح کرد: بعضی از خانواده تصور می کنند که اگر فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند همین موضوع در موفقیت آنها کافی است در حالی که باید گفت دعا واگذار کردن سرنوشت امور به خداوند است و از آن جایی که خداوند مدبر امور است واگذار کردن سرانجام کارها به او موجب احسن تدبیر در کارها می شود.


وی ادامه داد: کسی که دعا نمی کند خود را از نعمت بزرگی محروم کرده و موجب می شود که کارهایش به سختی حل شود در حالی که اگر انسان دعا کند بسیاری از سختی ها و مشکلات از دور می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: والدین اگر می خواهند که فرزندان آنها مانند فرزندان حضرت ابراهیم(ع) عاقبت خوشی داشته باشند باید دست های دعا را بالا زده و در پیشگاه حضرت حق از صمیم قلب برای عاقبت به خیری آنها دعا کنند و اطمینان داشته باشند که این دعا در کنار تربیت دینی زندگی آنها را تضمین می کند./968/ت302/ی

ارسال نظرات