۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۱۵۳۰۸
آیت‌الله مجتهد شبستری:

اهانت به شورای نگهبان جایز نیست/ رسانه ملی فرهنگ قانون مداری را نهادینه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اهانت به شورای نگهبان جایز نیست و نمایندگان و کاندیداها باید احترام به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند، احترام به قانون را ضروری خواند و از رسانه ملی خواست که فرهنگ قانون‌مداری را در کشور نهادینه کند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کلیدزنی و رونمایی از طرح‌های فنی، تولیدی، عمرانی و پژوهشی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر،  اظهار کرد: باید مراقب تهاجم فرهنگی غرب در شرایط حساس امروز بود.


وی بابیان این‌که رسوخ تهاجم فرهنگی، تضمین استقلال آب‌وخاک کشورها را به خطر می‌اندازد، گفت: روش دشمنان برای رسوخ در کشورها به‌ویژه ایران استحاله فرهنگی است، ایران اسلامی امروز به‌عنوان ام القرای جهان اسلام مورد هدف قرارگرفته و دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی در انقلاب هستند.


عضو خبرگان رهبری توجه به مقوله فرهنگ را بهترین روش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزه در جامعه دانست و ابراز داشت: توجه به مقوله فرهنگ و تقویت اعتقادات مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم و کارساز است.


وی با اشاره به تأثیر رسانه ملی در فرهنگ‌سازی، اذعان داشت: برای بسته شدن در زندان‌های کشور و کاهش بزه‌کاری در میان جوانان اهمیت دادن به مسائل فرهنگی در قالب بودجه‌بندی مناسب حوزه فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی یکی از مسائلی که باید مورد توجه صداوسیما باشد را بهره‌گیری از ابتکارات و نوآوری در ساخت برنامه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: برای جذابیت بخشی بیشتر در چارچوب اسلام و قانون اساسی برای مخاطبان باید صداوسیما از برنامه‌های متنوع بهره گیرد.


وی برنامه‌ریزی را از ارکان اصلی مدیریت اسلامی عنوان و تأکید کرد: اصل برنامه‌ریزی در ساخت برنامه‌های رادیو و تلویزیونی مهم و اساسی است، صداوسیما دانشگاه عمومی است ازاین‌رو برنامه‌ریزی در این نهاد لازم است به‌گونه‌ای انجام شود که تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.


امام‌جمعه تبریز افراط‌ و تفریط، کوتاهی و قصور را آسیب دیگری عنوان و تأکید کرد: بعد از انقلاب تحول اساسی در صداوسیما صورت گرفت، صداوسیمای ایران اسلامی امروز یکی از پاک‌ترین رسانه‌های در سطح جهان است.


وی مبنای برنامه‌ریزی رسانه ملی را بر اساس خواست و نیازهای منطقی مردم و جامعه، قانون اساسی و رهبری دانست و افزود: تقویت اعتقادات مردم و انجام فعالیت‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های ضروری است، بیان خاطرات انقلاب از رسانه ملی در تقویت اعتقاد قلبی مردم به انقلاب با آگاهی بخشی به شرایط ننگین زمان پهلوی مؤثر است.


آیت‌الله شبستری با اشاره به برنامه‌های برون‌مرزی صداوسیمای کشور در تقویت و نشر اندیشه انقلابی در زبان‌های مختلف، ابراز داشت: امروز تعداد رسانه‌های ضدانقلاب که علیه نظام اسلامی تبلیغ و تهاجم  می‌کنند بیشتر بوده و ازاین‌رو باید بیشتر مراقب بود.


وی با تأکید بر ضرورت قانون‌مندی و فرهنگ‌سازی در قانون‌مداری و احترام به قانون در جامعه، خاطرنشان کرد: اهانت به شورای نگهبان جایز نیست و باید فرهنگ قانون مداری در کشور نهادینه شود، نمایندگان و کاندیداها باید احترام به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت  با اشاره بازار شایعات در فضای مجازی و اخلاق‌مداری و پرهیز از شایعه‌سازی را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: شایعه‌سازی از منکرات بوده و زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.


وی مبارزه با اشرافیت، ترویج ساده زیستی و تبیین بیانات رهبری در رسانه ملی را ضروری خواند و گفت: مبارزه انقلاب با اشرافیت است، همواره طرفدار ساده زیستی است اما ساخت فیلم در خانه‌های مجلل خلاف ساده زیستی در اندیشه انقلابی است./854/پ202/ی

ارسال نظرات