۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۷۲۶۴
آیت‌الله دستغیب:

کلید حل مشکلات اقتصادی و رکود بازار در داخل کشور است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان این‌که کلید حل مشکلات اقتصادی و رکود بازار در داخل کشور است، گفت:‌ البته زحمات دولت مردان در بحث برجام جای تقدیر دارد اما برای حل مشکلات اقتصادی باید از داخل تدبیر اساسی انجام شود.
سيد علي اصغر دستغيب، نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، عصر امروز در جمع نمایندگان اصناف و بازاریان شیراز، گفت: همواره و از گذشته های دور بازار پشتوانه و پشتیبان دیانت مقدّسه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده و این مطلبی است که وقتی تاریخ را ورق می زنیم به اثبات می رسد.

 

وی در ادامه افزود: در تمام قشرها افراد متدین وجود داشته و دارد و احیانا کسانی هم که چندان پایبند نباشند همیشه هستند چنان که در دانشگاهیان و حتی حوزویان هم، گاه انحرافات فکری و عقیدتی دیده شده اما بازار ما به یاری خدا از انحرافات عقیدتی و زیربنایی عاری بوده و عمده و اکثریت افراد آن متدین و متقی و پای بند به موازین شرعی بوده اند.

 

آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: علت این عاری بودن از انحرافات عمده، ارتباط با علمای بزرگ و مراجع در هر عصری است که نصّ کلام ائمه طاهرین و پیشوایان دین است که ما در عصر غیبت به افرادی که برجسته ترین عالمان دین در هر زمان هستند رجوع کنیم و بازاریان بر اساس همین شاخص ها آن افراد را شناسایی کرده و دین و آیین خود را با آنان منطبق می‌کرده اند.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) یادآور شد: حضرت عبدالعظیم حسنی در زمان امام هادی (ع) به محضر ایشان شرفیاب شدند و گفتند من دینم را به شما عرضه می کنم و اگر اشکالی در آن هست بفرمایید و حضرت بر عمده مطالب صحه گذاشتند که مطابق سیره اهل بیت(علیهم السلام)است.

 

وی ابراز کرد: این اقدام حضرت عبدالعظیم برای دیگران نیز جایگاه الگویی دارد و که حضرت عبدالعظیم حسنی امامزاده بلافصل نیست اما جایگاهش به حدی می رسد که گفته می شود پاداش کسی که به زیارت حضرت عبدالعظیم برود همانند کسی است که به زیارت امام حسین(ع) مشرّف شده است.

 

وی یادآور شد: پیدا کردن عالمانی که از لحاظ علم، تقوا، رفتار، سلوک و اخلاق برترین باشند از وظایف بازار است که عالم دارای صیانت نفس و حافظ دین خود و دیگران را بیابد چرا که  در حوادث واقعه این راویان حدیث و صاحب نظران هستند که در حلال و حرام محل رجوع مردم هستند.

 

بازاریان با علما ارتباط برقرار کرده و پاسخ شبهات خود را دریافت کنند

نایب رییس شورای حوزه های علمیه استان فارس بیان کرد: بازار و بازاریان محترم بنا بر این اصولی که شفاف و روشن مشخص شده باید با  علمای واجد الشرایط ارتباط برقرار کرده و عقاید خود و احکام دین را از آن ها گرفته و شبهات خود را مطرح و راه صحیح را دریافت کنند.

 

قائم مقام  جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: مراتب افراد متفاوت است و ممکن است در بازار، افراد با پایبندی کمتری هم باشند اما این موضوع یک ادعا نیست که به سبب ارتباط و تبعیت از روحانیت، در بازار عقیده منحرف وجود نداشته و در همین شیراز ارکان بازار با آیت الله العظمی محلاتی، آیت الله‌العظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی و آیت‌الله شهید دستغیب ارتباط وثیق داشتند و این امر موجب مصونیت آنان از زاویه گرفتن با حق می شد.

 

آیت الله دستغیب یادآور شد: این مسائل سبب شد که در آغاز نهضت در سال 42 که حضرت امام(ره) تقیه را تحریم کردند ندای مخالف از بازاریان و اصناف معتبر و شناخته شده برنخاست چون از علمای بزرگ شهر خود مصلحت و مشورت خواستند و با وحدت رویه عمل کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این انقلاب بازاریان و اصناف فداکاری های بسیار داشتند و از انقلاب پشتیبانی کردند و مبارزان بسیاری از بازار برخاسته اند و در اوج مبارزات از همین بازار شیراز نامه‌های متعدد به بزرگان و برجستگان نگاشته شد که مدارک و شواهد مشخص بر سوابق بازار است.

 

انتخاب رهبر معظم انقلاب با امداد غیبی همراه بود

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه گفت: بعد از جریان اندوه بار رحلت امام(ره) در دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دغدغه و نگرانی بسیاری وجود داشت اما چنان که امیرمؤمنان علی (ع) در حکمت 351 نهج البلاغه می فرمایند «عِنْدَ تَنَاهِى الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُوَ عِنْدَ تَضَایُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ یَکُونُ الرَّخَاءُ» هنگامى که سختى به منتهى درجه برسد، گشایش پدید آید و چون حلقه‌هاى گرفتارى تنگ شود آسایش روى نماید.

 

وی ابراز کرد: در زمان رحلت حضرت امام(ع) نیز با امدادهای غیبی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) دغدغه ها برطرف و به آرام تبدیل و در مجلس خبرگان دور اول خَلَف صالح امام (ره) حضرت آیت الله امام خامنه ای برای رهبری برگزیده شد و هر چه زمان می گذرد بهتر پی می‌بریم که علما و بزرگان آن روز چه کار بزرگی انجام دادند.

 

آیت الله دستغیب بیان کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی و رکود بازار در داخل کشور است و البته زحمات دولت مردان در بحث برجام جای تقدیر دارد اما برای حل مشکلات اقتصادی باید از داخل تدبیر اساسی انجام شود همان گونه که مقام معظّم رهبری تأکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی دارند و حق هم همین است و بازار نیز باید در این مسیر از رهنمودهای ایشان استفاده کند و در حل مشکل رکود با بازاریان محترم مشورت گردد چرا که  اگر ارکان بازار در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها مشارکت نداشته باشد همچنان مشکلات باقی خواهد بود./919/202/ب1

ارسال نظرات