۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۱۷۵۷۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران:

جناح گرایی سبب به وجود آمدن مشکلات در کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی جناح گرایی را عامل همه مشکلات دانست و گفت: جناح گرایی که در دولت های گذشته نیز وجود داشته است، سبب شده تا کارهای اساسی روی زمین بماند.
حجت الاسلام سيد محمد عابدين زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده کارشناس مذهبی رسانه ملی جمعه شب در مسجد سلمان کاشان در جلسه پرسش و پاسخ در جمع مردم این شهرستان در پاسخ به این سؤال که جلوگیری از انحراف دینی وظیفه علما و رهبران دینی است چرا وقتی یکی منطق امام حسین را منطق مذاکره و سازش معرفی و نهضت امام را به نفع خود تعبیر می کند رهبری زودتر واکنش نشان نمی دهد، گفت: اولا نخبگان با رعایت شرایط و ضوابط در جامعه باید این کار را انجام دهند و نباید نوبت به رهبری برسد.

 

وی افزود: در چنین شرایطی وقتی رهبر معظم انقلاب می بینند آنچه که باید گفته شود، گفته نمی شود و یا اینکه آنچه که باید گفته شود، آنچنان که باید گفته شود گفته نمی شود، مجبور است شخصا وارد شود.

 

حجت الاسلام عابدین زاده در پاسخ به این سؤال که علت این که شورای نگهبان یکی را تأیید می‌کند که رادیو انگلستان می خواهد به او رأی بدهند، درحالی که رهبری می فرماید، هرکس را دشمن معرفی کرد شما بر عکس عمل کنید گفت: شورای نگهبان کف قضیه را می بیند و سابقه و پیشینه افراد را می بیند اگر در چارچوب نظام باشد تأیید می کند، ضمن این که شورای نگهبان ممکن است امروز یکی را تأیید اما فردا منحرف شود.

 

وی یاد آور شد: رهبری در جریان فتنه فرمود، گاهی دشمن اگر از فردی تعریف می کند به این دلیل نیست که می خواهد از او استفاده کند بلکه هدف دشمن این است که درگیری را بیشتر کند.

 

به گفته وی، اگر دشمن گاهی از یک جناحی تعریف می کند تا او رأی بیاورد به این دلیل نیست که می خواهد از او حمایت کند بلکه دشمن شیطنت می کند تا دعواها را تشدید کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد رد صلاحیت ها نیز، گفت: شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد اگر از وظیفه قانونی خود تخطی کرد حق اعتراض و نقد شورای نگهبان را داریم.

 

حجت الاسلام عابدین زاده با اشاره به این که آیت الله جنتی سنگربان بزرگ حفاظت از اسلامیت نظام است، یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب می فرماید، به همه ارکان نظام می شود نقد کرد، بنابراین کسی فکر نکند شورای نگهبان مافوق نقد است، شورای نگهبان را هم می توان نقد کرد.   

 

وی در ادامه عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد برجام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث برجام، چه در کمیسیون برجام و چه در مراحل بعدی انصافا مایه گذاشت و عاقبت هم مجلس برجام را تأیید نکرد و گفت اگر دولت اصرار بر تأیید برجام دارد این شرایط را باید لحاظ کند، یعنی همان کاری را که رهبر معظم انقلاب انجام داد.

 

حجت الاسلام عابدین زاده درادامه جناح گرایی را عامل همه مشکلات دانست و افزود: جناح گرایی که در دولت های گذشته نیز وجود داشته است سبب شده  تا کارهای اساسی روی زمین بماند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: وقتی دعوا به عنوان اصل قرار گرفت، به یکدیگر کمک نمی‌کنیم و سبب می شود کارهای اساسی روی زمین بماند./1307/202/ب1

ارسال نظرات