۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۸۸۸
آیت‌الله دستغیب:

دشمن به دنبال ورود افراد نفوذی در بین کاندیداها و جلوگیری از حضور پرشور مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در تلاش هستند با ورود افراد نفوذی در بین کاندیداها به مقصد شوم خویش برسند و یا در صورت ناکامی با برنامه‌ریزی سعی دارند از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند.
آيت‌الله سيد علي اصغر دستغيب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در جمع طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم شهرستان مرودشت که در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) آن شهرستان برگزار شد با اشاره به برگزاری انتخابات در ماه جاری، گفت: باید با حضور در پای صندوق‌های رأی از امانت‌هایی که در اختیارمان قرار داده شده است، محافظت کنیم.

 

وی در ادامه افزود: یعنی مردم شریف ایران اسلامی باید با حضور در پای صندوق‌های رأی این امانت را به بهترین نحو ممکن با تحقیق و مشورت به اهلش بسپارند و آرائشان را در صندوق‌های رای بریزند و آنان که متصدی امر هستند در همه حال آرا مردم را مورد حفاظت قرار دهند.

 

نایب رییس شورای حوزه‌های علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: گاهی انسان نیاز دارد با دیگران مشورت و تحقیق کرده تا حجت شرعی بر او تمام شود، البته بعضی‌ها از همین قضیه انحراف پیدا می‌کنند و می‌گویند که ممکن است ما نتوانیم فرد اصلح را تشخیص دهیم و رأی دهیم به فردی که اصلح نباشد و در جواب باید گفت که این استدلال مثل این است که شخصی بگوید من نمی‌توانم آن چنان که هست حق نماز را ادا کنم مثلاً حضور قلب ندارم در نتیجه نماز نمی‌خوانم و این اشتباه است.

 

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: باید این را متوجه بود که رأی دادن یک تکلیف است و باید در روز معین پای صندوق رأی حضور پیدا کرد که این امر سبب عزت ملت شریف و خاری در چشم دشمنان نظام است.

 

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه شبکه‌های بیگانه در نزدیکی ایام انتخابات دو هدف را دنبال می‌کنند، گفت: یکی اینکه در تلاش هستند با ورود افراد نفوذی در بین کاندیداها به مقصد شوم خویش برسند و دیگر اینکه در صورت ناکامی با برنامه‌ریزی سعی دارند از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند که با کمک خداوند و با درایت رهبر معظم انقلاب همه نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است.

 

صرف سیادت دلیل به رأی دادن نیست

وی با تأکید بر اینکه صرف سیادت دلیل به رأی دادن نیست و مردم باید با تحقیق فرد اصلح را انتخاب کند، افزود: آنچه درست است صلاحیت در قبال پذیرش مسؤولیت است و نباید گفت چون کسی منتسب به یک خاندان است باید انتخاب شود و بعضی که منتسب به خاندان دیگر است به او رأی ندهند.

 

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد: مردم باید تمامی کاندیداها را در راستای رقابت سالم یاری کنند و کاندیداها نیز  باید در راستای چارچوب و موازین شرعی جلو بروند، البته در انتخابات مقداری تنش ایجاد خواهد شد که باید خود را حفظ کرده و مراقب باشیم و نباید از جاده شرع و اسلام خارج شویم و از دروغ و غیبت بپرهیزیم.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: طبق آیات قرآن کریم خیانت در امانت از بزرگ‌ترین گناهان است و باید به درستی، این امر خطیر مراقبت شود.

 

آیت‌الله دستغیب ابراز کرد: تک تک آیات قرآنی امانتی از طرف خداوند متعال است که از سوی پیامبر مکرم اسلام(ص) بیان شده و باید در حراست از آن بکوشیم و وجود مبارک پیامبر مکرم نیز امانتی است که اوامر او امر خداست و باید در حفظ آن بکوشیم و بعد از پیامبر مکرم نیز اوصیای بزرگوار ایشان امانت‌های الهی هستند.

 

مسؤولیت در نظام اسلامی امانت الهی است

وی ولایت را امانت بزرگ الهی دانست و گفت: در عصر غیبت نیز فقیه جامع‌الشرایط به عنوان ولی امر به نیابت از امام عصر(عج) امانت الهی است که باید امانت‌دار آن بود.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه مردم ایران در اوایل انقلاب عظیم حق مطلب را ادا کردند، گفت: در زمان گذشته بسیاری از نیروهای شیطانی نگران این بودند که  نام امام خمینی(ره) رواج پیدا کند تا جایی که بردن نام امام مجازات زندان داشت اما خداوند متعال از آنجا که مردم اراده کردند ولایت و مرجعیت را به اهلش بسپارند نام امام را رفعت دادند و عظمت دادند.

 

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز ابراز کرد: یک نوع امانت‌داری هم این است که مسؤولیت‌ها باید به کسانی که اهلیت دارند برسد و کسانی اهلیت دارند که برای انجام کار توانمند، متعهد و با تقوا باشند و هر مقامی که باشد به عنوان مسؤول در نظام الهی یک امانت است، از این‌رو اگر کسی مسؤولیتی را بپذیرد و تصور کند طعمه است و بخواهد به وسیله آن به منافع شخصی برسد و برای کسانی که با او رابطه دارند روابط را بر ضوابط ترجیح دهد در امانت خیانت کرده است./919/202/ب1

ارسال نظرات