۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۱۹۶۴۵
امام جمعه سراب خبر داد؛

مدرسه علمیه المهدی سراب، رتبه چهارم علمی آذربایجان شرقی

خبرگزار رسا ـ حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که حوزه علمیه سراب یکی از موفق ترین حوزه های علمیه استان است، گفت: این حوزه علمیه از نظر اخلاقی و درسی توانسته است رتبه چهارم را در استان کسب کند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فصل ثبت نام حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه المهدی(عج) سراب میزبان جوانان متعهد در سال جدید تحصیلی است.


وی با بیان این‌که حوزه علمیه سراب یکی از موفق‌ترین حوزه های علمیه استان است، افزود: این حوزه علمیه از نظر اخلاقی و درسی توانسته است در استان موفق عمل کرده و در رده های نخست حوزه های علمیه استان قرار داشته باشند.


امام جمعه سراب با اشاره به سطح بالای علمی این مدرسه علمیه، ادامه داد: این مدرسه علمیه در دومین سال تأسیس خود موفق عمل کرده و در المپیاد علمی استان دارای رتبه های برتر بوده است و توانسته در این المپیادهای علمی موفق عمل کند.


وی با اشاره به متوسط معدل تحصیلی طلاب این مدرسه علمیه، ادامه داد: این مدرسه علمیه دارای میانگین معدل 17.15 است و در استان جزء چهار حوزه علمیه برتر شناخته می‌شود و طلاب دارای معدل 19 این مدرسه نیز جهت شرکت در المپیادهای علمی معرفی می‌شوند.


حجت‌الاسلام اکرمی با تأکید بر حضور جوانان مؤمن، متعهد و درس‌خوان در مدارس علمیه و دعوت از آن ها، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بستر کمال‌یابی برای جوانان است، حضور در حوزه های علمیه توفیق الهی را می طلبد و سبب ارتقاء معنوی جوانان می‌شود.


وی با بیان این‌که هم اکنون 45 طلبه در مدرسه علمیه المهدی مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: در سال جاری نیز 40 طلبه بعد از آزمون کتبی، مصاحبه و دوره میثاق طلبگی پذیرش خواهند شد و تحصیل در مدارس علمیه را آغاز می‌کنند.


امام جمعه سراب با اشاره به حوزه علمیه خواهران سراب، ابراز داشت: این مدرسه علمیه هم اکنون دارای 18 نفر محصل خواهر است، در سال جاری 30 نفر در دومین سال تأسیس این مدرسه علمیه پذیرش خواهند شد، از خواهران متعهد و مؤمنه برای حضور در این مدارس دعوت می‌کنیم./854/303/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
انشالله با موفقیت کامل
0
0