۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۹۹۲۸
کارشناس مذهبی:

فقدان یک عالم و فقیه برای زمین مصیبت است

خبرگزاری رساـ کارشناس مذهبی گفت: فقدان هر فقیه و هر عالمی که در هر گوشه ای از جهان از دنیا برود نقصی بر زمین وارد می شود و برای زمین مصیبت است.
حجت الاسلام حسن صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسن صدیقی، کارشناس مذهبی چهارشنبه شب در مراسم ترحیم آیت الله حاج شیخ حسن صراف زاده در حسینیه هیأت حضرت ابوالفضل(ع) خیابان امام خمینی(ره) کاشان از این عالم ربانی به عنوان یک عالم فقیه و فرزانه و اسوه علم و زهد و تقوا نام برد و افزود: تنها مردم کاشان و حوزه های علمیه و اساتید و مراجع عالیقدری که با این عالم ربانی آشنایی داشتند مصیبت زده نیستند، بلکه فقدان یک عالم و فقدان یک فقیه برای زمین مصیبت است.

 

وی افزود: اگر چندین روز است مردم کاشان در سوک و مصیبت یک عالم فقیه و فرزانه و اسوه علم و زهد و تقوی هستند برای این است که  زمانی که یک عالم دین و فقیه و عابد از دنیا می رود مصیبتی بر زمین وارد می شود.

 

حجت الاسلام صدیقی گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید، کسی که از یک عالم احترام می گیرد، از خدا احترام گرفته است و اولین نفری که از مقام علم و عالم تجلیل و احترام کرده است خود خدا است و خدا قبل از هر انسانی از مقام علم، فقاهت و از مقام عالم تجلیل کرده است.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: بعد از خدا اولیاء الهی و ائمه اطهار(ع) از مقام عالم و علم و فقاهت تجلیل کرده‌اند.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که، علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن می‌گوید، خدا مؤمنان را در قرآن به دو گروه تفسیم کرده است، گفت: یک گروه مؤمنانی هستند که عالم نیستند و تکلیف شرعی خود را خوب عمل می‌کنند اما عالم و مجتهد نیست و مقلد مؤمن هستند و گروه دوم مؤمنانی هستند که عالم هم هستند، بنابراین خدا مؤمن عالم را بر مؤمن غیرعالم برتری داده است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر از یک فقیه تجلیل شود از خدا و ائمه اطهار(ع) تبعیت شده است، چرا که عالم فقیهی که بندگان خدا را با دین و اعتقادات و وظایف شرعی و دینی و اخلاقی آشنا کند سرمایه بزرگی است.

 

حجت الاسلام صدیقی گفت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) امیرمؤمنان را برای هدایت و آشنایی مردم با دین و روایات و قرآن به شهر یمن اعزام می کرد، خطاب به امیرمؤمنان می‌فرماید، اگر یک نفر را هدایت کنی و با خدا و پیامبر و ولایت و با مسائل شرعی و وظایف اخلاقی آشنا کنی، ارزش این یک نفر برای تو امیرمؤمنان از آنچه که خورشید بر آن طلوع و غروب کند بیشتر است، بنابراین یک عالم با چنین سرمایه علمی از دنیا می رود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: هر انسانی که از سوی یک عالم و فقیه هدایت شود و با خدا و دین و اعتقادات آشنا شود در قیامت به عدد موهای هر انسان خداوند ثواب صد رکعت نمازی که در کنار کعبه خوانده باشد در نامه اعمال او ثبت و ضبط می کند.

 

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: عالمی مانند آیت الله صراف زاده که خارج از مادیات دنیا و بی علاقه به دنیا بود و عده ای را با با خدا و دین و اعتقادات آشنا کرد با چنین سرمایه بزرگی از دنیا می رود.  

 

شایان ذکر است، آیت الله حاج شیخ حسن صراف زاده که عمر شریفش را به طهارت نفس و دوری از ذخارف دنیا و تزکیه نفوس و تربیت ده‌ها فاضل و عالم گذارنید سه شنبه 11 اسفند ماه بعد از اقامه فریضه نماز ظهر و عصر دعوت حق را لبیک گفت و بعد از تشییع باشکوه مردم ولایت‌مدار کاشان در جوار زیارت حبیب ابن موسی(ع) کاشان به خاک سپرده شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات