۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۵۴۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

افراد بی خرد حق را رها می‌کنند/ هدف مومنان کسب رضایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اگر انسان عاقلی حق را پیدا کند هرگز آن را رها نخواهد کرد زیرا می‌داند رها نکردن حق، از لوازم لاینفک آن است چرا که تنها افراد بی خرد حق را رها می‌کنند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت دهه دوم ایام فاطمیه در مسجد محمدی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی که بارها در قرآن مورد تمجید خداوند قرار گرفته است مقدم دانستن دیگری بر خود است.

 

وی افزود: اگر انسان عاقلی حق را پیدا کند هرگز آن را رها نخواهد کرد زیرا می‌داند رها نکردن حق، از لوازم لاینفک آن است چرا که تنها افراد بی خرد حق را رها می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در خصوص سفارش خداوند در قرآن درباره افراد حق پذیر، گفت: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) سفارش می‌کند ای حبیب من نهایت احترام را با مومنان داشته باش و در جای دیگر قرآن آمده است، چشم از این مردم مومن برندار تا چشم به مردم دیگری بدوزی؛ هدف مومنان تنها کسب رضایت الهی است.

 

وی افزود: آیاتی که در شأن مومنان مدینه نازل شده بیانگر آن است که اگر بعد از رحلت پیامبر(ص) آنان در قید حیات بودند هرگز حادثه بعد از رحلت رسول اکرم اتفاق نمی‌افتاد و جرأت نمی‌کردند مثلث شوم نفاق، مسیحیت و یهودیت، سقیفه را به وجود آورند.

 

استاد حوزه علمیه درخصوص اینکه بعضی از حوادث منجر به کفر می‌شود، ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند بعد از رحلت پیامبر(ص) حادثه سقیفه، از تلخ‌ترین و پر ضررترین حادثه بشر بوده برپا شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مردم مدینه در صدر اسلام پذیرای مهاجران مکه بودند و آنان را بر خود مقدم دانستند، عنوان کرد: امروز میلیون‌ها مهاجر سوری بدون آب و غذا در پشت مرزهای بسته کشورهای اروپایی آواره شده‌اند و در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته‌اند، اما مردم مدینه با عشق ایمانی و رضای الهی پذیرای مهاجران شدند.

 

این دانشمند فرزانه اظهار داشت: مقدم دانستن دیگری بر خود، زمانی با ارزش است که انسان خود به آن نیازمند باشد؛ مردم مدینه با همه وجود طعام و منازل مورد نیاز خود را با مهاجران در راه رضای الهی تقسیم نمودند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آنان حتی یک بار چشم داشتی به مالی که در اختیار مهاجران قرار گرفته بود، نداشتند و آنان دیگران را برای رضای الهی بر خود مقدم دانستند؛ کسی که وجود خود را از آلوده شدن به بخل و حرص حفظ کند تمام موانع مسیر بهشت را برطرف کرده‌ است./813/202/ب3

 

ارسال نظرات