۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۴۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه با وابستگی فکری به قرآن و ائمه از انحرافات مصون می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مصونیت شیعه را در راستای وابستگی فکری به قرآن و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: امام صادق(ع) فرمودند اگر نجات می‌خواهید پاکدامن باشید و در عمل و عبادت و الهی تلاش کنید.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه رجب و در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) لفظ «مومن» را به شیعه تفسیر کرده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن فرموده است فهمیدن آیات قرآن بدون وجود معلم امکان پذیر نیست؛ خداوند در این کلام، اشاره به مفسران اصلی قرآن یعنی اهل بیت(ع) دارد زیرا علم و آگاهی ائمه معمصومین(ع) به قرآن فراگیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: سطح علمی و عدم غرور و تکبر در وجود مراجع عظام، در طول تاریخ قابل تحسین بوده و این ثمره محدود ساختن خود به قرآن و ائمه معصومین(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه مصونیت شیعه را در راستای وابستگی فکری به قرآن و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: امام صادق(ع) فرمودند اگر نجات می‌خواهید پاکدامن باشید و در عمل و عبادت و الهی تلاش کنید.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: اموال حرام، مشکلات و نابسامانی حیات فردی و اجتماعی را به دنبال دارد و حذف مال حرام کلید راهگشا از مشکلات و فساد در جامعه به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: در قاره سبز آمار خودکشی بیش از دیگر قاره‌ها است و این درب سبزی که به مردم نشان داده می‎شود درب جهنم است و این امر ثمره ترویج فساد در این قاره است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) در وصف ویژگی‌های شیعیان فرمودند کسی که دروغ می‌گوید والله شیعه ما اهل بیت(ع) نیست شیعه واقعی کسی است که لقمه حرام از دهانش پایین نرود و شهوت خود را کنترل کند و در اعمالش با خدا معامله می‎کند./813/202/ب1

ارسال نظرات