۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۲۵۳۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان مستقر الگوی معنوی و فرهنگی روستاییان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه وظیفه روحانیان مستقر و طرح هجرت تنها اقامه نماز جماعت نیست، گفت: در واقع این روحانیان الگوهای معنوی و فرهنگی روستاییان محل استقرار هستند.
حجت الاسلام خادمي- ديدار با روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مستقر و طرح هجرت، با اشاره به جایگاه ویژه این روحانیان مبلغ، اظهار کرد: روحانیان مستقر در روستاها و مناطق تبلیغی، تاکنون منشأ خیر و برکات فراوانی بوده‌اند و حضور آن‌ها در روستاها نتایج درخشانی داشته است.

 

وی با بیان اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت یکی از ارکان وحدت اسلامی در روستاها هستند، افزود: وجود و فعالیت روحانی مبلغ در روستاها و مناطق محروم می‌تواند به عنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی عمل کرده و گام مهمی برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی در این مناطق باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها زمینه‌ساز جذب جوانان این مناطق به مسائل دینی و فقهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه‌های اصلی کشور و نظام اسلامی هستند ازاین‌رو باید برای تقویت آن‌ها در مسائل اسلامی و دینی تلاش شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه وظیفه یک روحانی مستقر و طرح هجرت تنها اقامه نماز جماعت در مساجد روستاها و تشریفات شرعی نیست، تصریح کرد: در واقع این روحانیان مدیر فرهنگی و مذهبی در روستا بوده و باید به عنوان یک ملجأ و مأمن برای محرومان و راهنما برای مردم به ویژه برای جوانان باشند.

 

وی با بیان اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت الگوهای معنوی و فرهنگی روستاییان محل استقرار هستند، ادامه داد: این روحانیان باید تلاش کنند با فعالیت‌های مناسب و هدفمند اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را به سوی آموزه‌ها و رفتارهای اسلامی دعوت کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر لزوم همکاری مناسب مسؤولان بخش‌ها و روستاها با روحانیان مستقر، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی مسؤولان محلی با روحانیان اعزامی برای تأثیرگذاری و مؤفقیت فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در روستاها ضروری است.

 

هزار مبلغه سنتی خراسان شمالی در دوره‌های توجیهی شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه از شرکت بیش از هزار بانوی مبلغه سنتی این استان در دوره‌ها و کارگاه‌های توجیهی آموزشی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این برنامه‌ها امسال نیز با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نقش بانوان مبلغه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بین بانوان بسیار بااهمیت و حساس است، خاطرنشان کرد: مبلغات سنتی راهنمای قشر عظیمی از بانوان در فراگیری مسائل دینی هستند به همین دلیل نهاد تبلیغات اسلامی شناسایی، ساماندهی و آموزش این مبلغات را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان مبلغه اقدام به برگزاری جلسات روزانه و هفتگی بانوان در قالب برنامه‌های قرآنی و پاسخگویی به احکام و سؤالات دینی می‌کنند، لازم است این مبلغات از آگاهی و معلومات دینی کافی برخوردار باشند تا بتوانند مخاطبان خود را به شیوه درست و با استفاده از مطالب مستند و صحیح راهنمایی کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این دوره‌ها و کارگاه‌های توجیهی مسائلی نظیر قرائت نماز و قرآن، احکام ویژه بانوان، مقتل شناسی، مخاطب شناسی و شیوه ارتباط، آسیب‌شناسی تبلیغ، سیره شناسی فاطمی، حجاب و عفاف اسلامی، آسیب‌شناسی خرافات و بدعت‌های انحرافی و مهارت‌های زندگی به این مبلغات آموزش داده می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات