۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۳۲۵۳۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی اعتکاف را فرصتی مناسب برای جذب جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از همه ابزارها برای زدودن هویت دینی نسل جوان استفاده می کنند مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای تقویت باورهای دینی در نسل جوان جامعه است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار برگزار کنندگان مراسم معنوی اعتکاف با بیان این‌که اعتکاف از جمله مسائل ارزشمند و سازنده در آموزه‌های دینی است که ریشه قرآنی دارد، گفت: در عصر امامان معصوم به این امر مقدس و ارزشمند اهمیت داده می‌شد، اما متأسفانه به مرور این مسأله در جامعه ما کم‌رنگ شد.

 

وی افزود: خوشبختانه در سایه پیروزی انقلاب عظیم اسلامی زمینه و فرصت احیای سنت‌ها و ارزش‌های دینی فراهم شده که از جمله آنها احیای امر اعتکاف بوده است.

 

امام جمعه قائمشهر یادآور شد: مراسم اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منحصراً در شهرهای مذهبی و مراکز حوزه‌های علمیه مانند قم و مشهد به‌صورت محدود انجام می‌شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت گسترده در همه شهرها، بخش‌ها و حتی مناطق روستایی برگزار شد که استقبال اقشار مختلف از این برنامه سازنده دینی بسیار بااهمیت است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روزه گرفتن در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب، حضور در مساجد جامع شهر و پرجمعیت و انجام اعمال مفاهیم و مضامین برای افراد به‌ویژه جوانان بسیار آموزنده، تربیتی و سازنده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این‌که هر قدر زمان می‌برد در سایه نظام اسلامی باید به این سنت ارزشمند و سازنده اهتمام شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان و متولیان امور مساجد و هیأت امنا باید از این مهم استقبال کرده و زمینه تشویق و ترغیب به‌ویژه نسل جوان فراهم کنند و بدانند خدمت به معتکفان کار بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه قائمشهر ادامه داد: جوانى که در مراسم اعتکاف، طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را مى‏چشد، لذت‏هاى مادى و شهوانى در دیدگانش، حقیر و بى‏ارزش مى‏شود و به آسانى در گرداب فساد و باورهاى ضد دینى گرفتار نمى‏شود.

 

وی اعتکاف را یک حج کوچک عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از اعمال و رفتار معتکفان در ایام اعتکاف همانند رفتار و اعمال حجاج است و ثواب عبادت در این سه روز با عبادت چندین ماه برابری می کند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که باید محور اصلی اعتکاف را خودسازی قرار دهیم و گسترش فرهنگ اعتکاف را مورد توجه ویژه قرار دهیم، افزود: دنیای امروز بحران هایی را پیش رو دارد که مهم‌ترین راه رهایی از این اوضاع دمیدن روح معنویت در جامعه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اعتکاف یکی از عبادت های فردی اجتماعی است، گفت:‌ در اعتکاف افراد سه روز از دنیای مادی جدا می شوند و به صفای باطن می پردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این‌که اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است، بیان داشت: اعتکاف نوعی گریز از لذت گرایی و مهار حس خود محوری و بازگشت از قبله دنیا گرایان به سمت قبله هستی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتکاف فرصتی مناسب جهت جذب جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان از همه ابزارها برای زدودن هویت دینی نسل جوان استفاده می کنند مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای تقویت باورهای دینی در نسل جوان جامعه است.

 

امام جمعه قائمشهر ادامه داد: دین انسان ساز اسلام، فکر جدایی از زندگی دنیا، گوشه نشینی و کناره گیری از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد؛ اما اعتکاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داد، تا کسانی که از هیاهو و جنجال های زندگی مادی خسته می شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات