۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۲۵۹۴۳
امام جمعه زاهدان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از رکود و ایجاد اشتغال در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی مؤسسه نگار نصر را بازوی قوی اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از رکود و ایجاد اشتغال در جامعه است.
سليماني امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز  در دیدار کارکنان موسسه اشتغالزایی و کارآفرینی شرکت نگار نصر، گفت: شرکت نگار نصر نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.


وی افزود: شرکت نگار نصر توانسته با ایجاد اشتغال زمینه معیشت اقشار جامعه را به ویژه بسیجیان را فراهم کند.


امام جمعه زاهدان، موسسه نگار نصر را بازوی قوی اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از رکود و ایجاد اشتغال در جامعه است.


همچنین مصطفی شهرکی مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: شعبه موسسه کارآفرینی و اشتغال زایی نگار نصر استان از سال 85 به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی بسیجیان با رویکرد تصدی گری آغاز به کار کرده است.


وی افزود: این شعبه از سال 85 تا 89  با پروژه های انتقال خط آب از زابل به زاهدان، حفاظت فیزیکی از اماکن و ساخت سد پیشین، سد کهیل، مخابرات، شرکت گاز،شرکت نفت، شرکت دی و منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری بسته است که در این مدت زمینه اشتغال 5 هزار نفر را فراهم نموده است.


مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان ادامه داد: رویکرد موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر در سال 89 تغییر کرد و  مشاوره عمومی و تخصصی در جهت ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در اولویت قرار گرفت.


شهرکی گفت: شرکت نگار نصر با همکاری با زیرمجموعه ها سپاه زمینه اشتغال، معیشت و اقتصاد مقاومتی گامهای موثر و مفیدی را برداشته است.


وی افزود: در سال 91 از طریق بانک مهر اقتصاد حدود 40 میلیارد ریال و از طریق هماهنگی کارگروه اشتغال 50 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال بسیجیان اختصاص یافته است.


مدیر موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر استان خاطرنشان کرد: با ابتکار نگار نصر استان و هماهنگی بانک مهر اقتصاد نخستین دوره پرورش مرغ بومی و زنبور عسل و نخلستان و تاکستان انگور در زابل و زاهدان به صورت آزمایشی ایجاد شده است.


شهرکی ادامه داد: در سال 90 حدود 2 هزار نفر، در سال 91 حدود هزار و 800 نفر، در سال92 حدود هزار و 100 نفر و در سال 93 حدود 12 هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی نگار نصر استفاده کرده اند.  


وی افزود: سال گذشته تمامی بودجه اقتصاد مقاومتی به صورت قرض الحسنه از طریق بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد پرداخت شده است./831/202/ب1

ارسال نظرات