۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۷۲۵
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

بعثت پيامبر اسلام سرآغاز راهي به امتداد تاريخ است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: بعثت پيامبر اسلام(ص) سرآغاز راهي به امتداد تاريخ شد تا انسان از شرک و بي عدالتي، تبعيض، جهل و فساد بيرون آمده و به سوي توحيد، معنويت، عدالت و کرامت انساني طي طريق کند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي، در آستانه فرا رسيدن عيد مبعث، بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبريك مبعيث پيامبر اكرم(ص) گفت: مبعث پيامبر اسلام(ص) يکي از شيرين ترين رخدادهاي تاريخ بشري است.

 

وي افزود: 27 رجب سالروز طلوع خورشيد درخشان بعثت، به بار نشستن باغ رسالت و مبعوث شدن پيامبر گرامي اسلام(ص) و يادآور يکي از شيرين ترين روزهاي تاريخ بشريت است.

 

به گفته وي، هنگامي که پيامبر اكرم(ص) از سوي خداوند به پيامبري برگزيده شد، خردگرايي و معنويت بر خرافه گرايي و جهل برتري يافت و بشر از بند اسارت نفسانيات و شرارت و فساد آزاد شد و اين روز نقطه پاياني بر جهل و خرافه و بت پرستي شد.

 

وي با اشاره به اينكه روز مبعث، روز تکوين آيه هاي رسالت «اني بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق» و روز تجلي رحمت الهي است، گفت: مبعث عيد بزرگ نجات از حيرت و سرگرداني و انقلاب بزرگ بر ضد جهالت، گمراهي، فساد و تباهي است.

 

حجت الاسلام موسوي افزود: مبعث روز برانگيختن خردهايي است که در تابوت خرافه گرايي، هوس راني و جهل پيشگي دفن شده بود و روز مرگ قساوت ها، شرارت ها و کرامت هايي است که به پاي بت ها قرباني مي شدند.

 

 امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تاکيد کرد: روزي که به فرمان خالق يکتا غار حرا نورباران شد، آخرين فرستاده الهي بر چکاد کوه ايستاد و باران «اقرأ باسم ربك الذي خلق» بر کوه هاي تفتيده سرزمين وحي باريدن گرفت و نعمت بعثت بر فخر کائنات و گنجينه اسرار خدايي ارزاني شد.

 

وي افزود: بعثت پيامبر اسلام(ص) سرآغاز راهي به امتداد تاريخ شد تا انسان از شرک و بي عدالتي، تبعيض، جهل و فساد بيرون آمده و به سوي توحيد و يکتاپرستي، معنويت، عدالت و کرامت انساني طي طريق کند./203/1307/ب1

ارسال نظرات