۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۲۷۷۲۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

جشن ‌های نیمه شعبان نباید به سمت لهو و لعب بروند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که جشن‌های نیمه شعبان نباید به سمت لهو و لعب بروند، گفت: بسیاری از هنجارها باید تقویت شوند و اگر کسی با لهو و لعب مخالف است نباید فکر کرد که او می‌خواهد مانع شادی مردم شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر این که قرارگاهی بودن و اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مغفول مانده‌ است، گفت: همه مصوبات این شورا باید حالت قرارگاهی داشته و اجرایی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به گزارش عملکرد یک ساله جهاد دانشگاهی استان، گفت: هماهنگ شدن دانشگاه‌ها با بدنه جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی به علمی‌ و دانش‌بنیان شدن امور جامعه کمک می‌کند که این یکی از اهداف جهاد دانشگاهی است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: در کنار دانشگاه‌ها باید مراکزی چون جهاد دانشگاهی وجود داشته باشند که دانشگاه‌ها را در ارائه مطلوب خروجی خود یاری دهند و جهاد دانشگاهی در این جهت در حال تلاش است.


امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: عملکرد جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری قابل قبول است و امیدوارم فعالیت‌های این نهاد  افزایش یابد.


این مقام مسؤول با اشاره به نزدیک شدن به نیمه شعبان و این که عید ولادت حضرت ولی عصر(عج) صرفا یک میلاد مانند سایر میلادها نیست، تصریح کرد: این میلاد سرآغاز یک حرکت عظیم است.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: این ولادت آغاز امری است که سرانجام آن عملیاتی شدن اهداف همه انبیاء الهی است.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که جشن‌های نیمه شعبان نباید به سمت لهو و لعب بروند، افزود: بسیاری از هنجارها باید تقویت شوند و اگر کسی با لهو و لعب مخالف است نباید فکر کرد که او می‌خواهد مانع شادی مردم شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انواع شادی‌های زیبا و حلال وجود دارند که می‌توان به آن‌ها پرداخت و افراد زیادی را جذب کرد و  هیچ کس با چنین شادی‌هایی مخالف نیست.

 

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب به این دلیل بوده که شعار آن سال نهادینه و بخشی از رفتار ما شود نه اینکه تنها برای یک سال آن را شعار دهیم و پس‌ از آن فراموش شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری هدف از شعار همدلی و هم‌زبانی را ایجاد وحدت و جلوگیری از چندقطبی شدن جامعه برشمرد و ادامه داد: لازم است اقشار مختلف مردم در این استان به همدلی و وحدت توجه بیشتری داشته و بیش‌ از پیش به ارتباط بین اقوام مختلف اهتمام داشته باشند.

 

وی با اشاره به تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، خاطرنشان کرد: مسأله تخریب مجسمه سردار اسعد در شهر جونقان اشتباهی بود که از سوی دو نفر انجام و با آن‌ها با قدرت برخورد صورت می‌گیرد.

 

سلیمانی با بیان اینکه نظام بسیار قدرتمند است، افزود: با افرادی که در حفظ و نگهداری این مجسمه سهل‌انگاری کرده‌اند برخورد می‌شود.

 

وی از مردم شهر جونقان که با عزتمندی تمام از تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری اعلان انزجار و وحدت و همدلی خود را ابراز کردند تشکر و تصریح کرد: لازم است که مباحث مربوط به این موضوع به پایان برسد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ما زنده به وجود ائمه اطهار(ع) هستیم و باید در راستای آشنایی بیش‌ از پیش جوانان و نوجوانان با مفاهیم اعیاد شعبانیه، برنامه‌های محتوایی مفیدی به مناسبت این اعیاد برگزار شود.

 

وی بیان داشت: اعیاد اسلامی نباید کمرنگ شوند و لازم است با تلاش این اعیاد گرامی داشته و در سراسر این استان جشن‌های اعیاد شعبانیه باشکوه هر چه بیشتر اجرا شوند.

 

سلیمانی یادآور شد: در حال حاضر بسیار به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود اما باید در نظر داشت که اگر کمتر به اهداف دیگر بپردازیم ممکن است در پایان مشکلاتی به وجود آید که پشیمانی ایجاد شود بنابراین ضروری است که در کنار مسائل مهم و اساسی به موارد دیگر نیز توجه شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات