۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۴۵۷
صبح امروز صورت گرفت؛

دیدار نماینده آیت الله سیستانی با طلاب شهرستان نورآباد

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی به همراه نماینده ولی فقیه در لرستان و مسؤولان استانی با طلاب و مردم شهرستان نورآباد دیدار و گفت و گوکرد.
حجت الاسلام شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی به همراه حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان پیش از ظهر امروز با طلاب و مردم شهرستان نورآباد در مسجد النبی این شهر صورت گرفت.

 

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد، امام جمعه شهرستان نورآباد در این دیدار به تعداد مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: شهرستان نورآباد دارای دو مدرسه علمیه برادران و خواهران است.

 

تحصیل 300 طلبه در شهرستان نورآباد

امام جمعه نورآباد با بیان این که 300 طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه این شهرستان مشغول تحصیل هستند، افزود: طلاب مدرسه علمیه برادران در سطح یک و خواهران در سطح دو مشغول تحصیل هستند.

 

وی ساخت استادسرا برای اساتید غیربومی را نیاز اساسی حوزه علمیه نورآباد بیان کرد و اظهار داشت: امید است شاهد برطرف شدن مشکلات حوزه علمیه نورآباد در این زمینه باشیم.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد در ادامه یادآور شد: حوزه علمیه برادران نورآباد دارای ساختمان و حوزه علمیه خواهران این شهرستان فاقد ساختمان است.

 

وی با بیان این که زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع برای احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران نورآباد در نظرگرفته شده است، عنوان داشت: در راستای نبود بودجه عملیات ساخت آن صورت نگرفته است.

 

شهرستان نورآباد نیازمند حضور 200 روحانی در مناطق تبلیغی است

امام جمعه نورآباد در ادامه با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، بیان داشت: تعداد روحانیان در مناطق تبلیغی شهرستان بسیار کم است و هم اکنون ما نیازمند حضور 200 روحانی در مناطق این شهرستان هستیم.

 

وی با اشاره به این که شهرستان نورآباد دارای ۴۴۰ روستا است، اظهار داشت: در این شهرستان بیش از 150 مسجد در حال ساخت است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ روحانی در شهرستان نورآباد، خاطرنشان کرد: این تعداد روحانی هم اکنون مشغول تحصیل و تدریس در سراسر کشور هستند.

 

وی در ادامه با بیان این که تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب روحانیان این شهرستان به چاپ رسیده است، افزود: ۵۵ روحانی در مساجد و ادارات این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

 

امام جمعه نورآباد در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هیأت مذهبی در شهرستان نورآباد فعالیت دارند./9459/203/ب2

ارسال نظرات