۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۸۵۰
آیت الله دری نجف آبادی:

دنیای اسلام گرفتار جریان خبیث آل سعود است/ داعش دست پرورده وهابیت است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دنیای اسلام هم اکنون گرفتار جریان خبیث آل سعود است که در ایجاد آن انگلیس نیز نقش دارد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک لحظاتی پیش در مصلی اراک همزمان با دهمین شب از ماه مبارک رمضان، با ارائه توضیحاتی درباره تفسیر سوره مبارکه کهف، افزود: غالب داستان های قرآن کریم مربوط به پیامبران به ویژه حضرت موسی (ع) و قوم بنی اسرائیل است.

 

 

جهان اسلام باید در برابر اسرائیل با تمام قوا و نیرو مبارزه کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دنیای اسلام هم اکنون گرفتار جریان خبیث آل سعود است که در ایجاد آن انگلیس نیز نقش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه داستان حیات و مرگ که امروز هم تمام نشدنی است، ابراز کرد: هر روز یک فتنه جدید و نو بخاطر جریان های بنی اسرائیل در دنیا به وجود می آید.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: فتنه داعش هم بخاطر حمایت از اسرائیل و صهیونیسم ها است و در حالی که جهان اسلام باید در برابر اسرائیل با تمام قوا و نیرو مبارزه کند الان درگیر با خودمان در فتنه داعش شده ایم.

 

وی افزود: داعش دست پرورده وهابیت است و در واقع باید گفت داعش، اسرائیل، آمریکا و انگلیس مفسدین روی زمین هستند.

 

داستان قرآن مقابله حق با باطل است

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: داستان قرآن مقابله حق با باطل است و آنچه در قرآن بیان شده واقعیت های زندگی و تاریخی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توضیح داد: در جوهره این داستان ها جریان حق و باطل، مبارزه ایمان و کفر، توحید و شرک که همه در راستای تقویت جریان توحید، عدالت و حق محوری هستند مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه در داستان های قرآن درس زندگی انسان ها وجود دارد، گفت: دو نوع زندگی حیات طیبه حسینی و حیات خبیثه یزیدی وجود دارد که در قرآن برای این دو زندگی روایت ها و داستان های واقعی ذکر شده است.

 

داستان های قرآن کریم روایتگر و بیانگر داستان هدایت

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: سوژه های داستانی قرآن کریم یا سوژه های بلند و ملکوتی مثل یوسف پیامبر(ع) و یا سوژه های پست و خبیث مثل فرعون و ابولهب هستند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: داستان های قرآن کریم روایتگر و بیانگر داستان هدایت و جهل، تواضع و کفر، خدا و دنیا و ولایت حق و و لایت باطل است.

 

وی اظهار داشت: داستان های قرآن عصاره و خلاصه مطلب است که می خواهد به ما درسی از زندگی را بدهد.

 

داستان حضرت یوسف (ع) در قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به داستان حضرت یوسف (ع) در قرآن کریم ابراز کرد: در این داستان حتی به نام زلیخا نیز اشاره نشده چرا که آن شخصیتی که ارزشمند بوده حضرت یوسف (ع) است.

 

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: خداوند با مطرح کردن داستان حضرت یوسف (ع) می خواسته به انسان ها درس آدمیت، عفت، شرف، ایمان و اخلاص را بدهد، پس خداوند در این داستان ها بر روی صفات کمالیه تاکید دارد.

 

وی اظهار داشت: وقتی در قرآن کریم به زنان نوح (ع) اشاره می کند و نامی از آنها نمی آورد می خواهد بگوید باید از آنان عبرت بگیرید.

 

هدف زن فرعون رضایت خدا بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: زن فرعون با اینکه کاخ های فرعون و رود نیل در اختیارش بود ولی فقط خداوند را پرستش می کرد و هدفش رضایت خدا بود، از دنیا و زرق و برقش چیزی نمی خواست.

 

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: زن فرعون در بهشت بیت دارد و زیر شکنجه های فرعونیان به شهادت رسید اما ما فقط به کمیت ها در زندگی می پردازیم به طور مثال به اینکه چه تعداد لیسانس و روحانی در جامعه داریم اهمیت می دهیم در حالی که ملاک باید کیفیت باشد.

 

وی ادامه داد: ملاک باید دارا بودن افرادی با لیسانس تقوا، پاک دامنی، ایمان و اخلاص باشد نه افرادی با لیسانس ولنگاری که وقتی بر کرسی می نشینند به مقدسات توهین می کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه روحانیت، والدین و اساتید باید بیشتر به این نکته توجه کنند، تصریح کرد: امروز جوانان غیور ما و شهدای ما در هر جایی از دنیای اسلام برای عزت اسلام در حال مبارزه هستند و عزت آفرینی می کنند و این ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اما بعضی ها فقط از انقلاب و اسلام مزایا، ماموریت ها و پاداش هایش را می خواهند و اینها هیچ کدام ارزشی ندارد.

 

آرمان های انقلاب، اسلام و امام راحل

وی بیان داشت: آنهایی که همه وجودشان را در راه آرمان های انقلاب، اسلام و امام راحل صرف کرده اند الگویی برای ما هستند که در دوران خودمان نیز می توانیم به آیت الله اراکی و آیت الله بهجت اشاره کنیم.

 

امام جمعه اراک گفت: به اصحاب کهف در قرآن با عنوان جوانمرد اشاره می شود و این جوانمردی از لحاظ غیرت، شرافت و مبارزه در راه خدا است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در دنیا غارهای زیادی وجود دارد اما دو غار یکی در ترکیه و یکی در اردن با مشخصاتی که خداوند راجع به غار اصحاب کهف می دهد تطابق دارد.

 

اصحاب کهف برای مبارزه با طاغوت زمان و در راه خدا قیام کردند

وی تصریح کرد: خداوند در داستان اصحاب کهف به تعداد و زبان و خط این افراد اشاره نمی کند چون هدفش مبارزه حق با باطل است و به کیفیت کار اهمیت می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اصحاب کهف 309 سال در غار در حالی که برای خداوند مبارزه می کردند به خواب فرو رفتند و خداوند آنها را می چرخاند و بادهای شمال به این غار می وزیدند و نور خورشید مستقیم به آن نمی تابید.

 

وی ادامه داد: اصحاب کهف بعد از 309 سال تازه، زنده و سرحال از خواب بیدار شده و وارد شهر شدند.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: اصحاب کهف برای مبارزه با طاغوت زمان و در راه خدا قیام کردند و حتی تعداد آنها و نوع مبارزه پنهان و آشکارشان هم در قرآن اشاره نشده چرا که ملاک درس آموزی از این داستان است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند با داستان کهف می خواسته به انسان ها درس بدهد، تصریح کرد: اینها و حضرت یوسف(ع) و کسانی که برای خدا قیام کرده اند در آخرت مقام والایی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی متذکر شد: خداوند با مطرح کردن این داستان ها راه و چاه را به ما نشان داده است و ما نیز باید برای آخرتمان تلاش کنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: در داستان های قرآن کریم درس جوانان غیوری که برای خدا قیام می کنند و درس کسانی که قید زندگی دنیا را برای مجاهدت در راه خدا زده اند مطرح می شود و ما نیز باید برای آخرتمان از این داستان ها درس بگیریم./201/842/ب1

ارسال نظرات