۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۳۹۳
در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت قم؛

فعالیت‌های مؤسسه قرآن و عترت «تمهید» تشریح شد

نویسنده و پژوهشگر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «تمهید» به تشریح فعالیت های این مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه تمهید حرکت های تأثیرگذاری را برای تحول و مهندسی فرهنگی در جامعه انجام داده است.
حجت الاسلام مسعود حکیمیان

حجت‌الاسلام‌ مسعود حکیمیان در حاشیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برپایی نمایشگاه قرآن حرکت بسیار خوبی است، گفت: نیاز جامعه است با محصولات فرهنگی و قرآنی آشنا شوند.

 

وی افزود: نمایشگاه قرآنی سفره پهن شده ای است که مردم باید بیایند و از آن استفاده کنند، چون مردم هر چه بیشتر با فرآورده ها، محصولات، معلومات و فعالیت های قرآنی انس بگیرند، زندگی آنها برکت بیشتری خواهد داشت.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی به تشریح فعالیت های مؤسسه «تمهید» پرداخت و گفت: این مؤسسه در راستای نشر و ترویج آثار مرحوم آیت الله معرفت فعالیت خود را آغاز کرده و حرکت های تأثیرگذاری را برای تحول و مهندسی فرهنگی در جامعه انجام داده است.

 

حجت الاسلام حکیمیان چاپ آثاری از حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور از شاگردان آیت الله معرفت را نیز از دیگر فعالیت های مؤسسه تمهید دانست و بیان داشت: یکی از این آثار کتاب «همگام با وحی» است که تاکنون 5 جلد آن چاپ و روانه بازار شده است و چاپ آن تا 20 جلد ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: سال گذشته این اثر به عنوان کتاب برتر سال حوزه شناخته شد که افتخاری برای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید به شمار می رود.

 

مسؤول غرفه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم خاطرنشان کرد: چاپ کتاب هایی همچون تفسیر جامع و التمهید مرحوم آیت الله معرفت نیز از دیگر فعالیت های مؤسسه به شمار می رود که در حال انجام است.

 

وی افزود: کتاب التمهید کتابی بسیار جامع است که خلأ موجود در مباحث قرآنی شیعه را برطرف کرده است و تاکنون 6 جلد از این کتاب ترجمه و چاپ شده و نشر آن تا 10 جلد ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حکیمیان از برگزاری کنگره ای برای بزرگداشت مرحوم آیت الله معرفت خبر داد و گفت: این کنگره با حضور بزرگان حوزوی و دانشگاهی در پایان امسال برگزار می شود و شرکت کنندگان مقالاتی را ذیل مباحثی که آیت الله معرفت در کتاب های خود به آن پرداخته اند ارائه می کنند./907/ت302/ی

ارسال نظرات