۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۴۴۴۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

حمایت معنوی نیاز اصلی جامعه برای گسترش فرهنگ قرآنی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور نیازمند توجه مادی و معنوی به نهادهای توسعه‌دهنده این فرهنگ یعنی مؤسسات و مراکز قرآنی است، گفت: رفع مهجوریت از قرآن کریم با نگاه مادی ممکن نیست.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای فرهنگ توسعه قرآنی قم در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور نیازمند توجه مادی و معنوی به نهادهای توسعه‌دهنده این فرهنگ یعنی مؤسسات و مراکز قرآنی است، گفت: رفع مهجوریت از قرآن کریم با نگاه مادی ممکن نیست.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در کنار توجه به حفظ و تلاوت قرآن، تأکید ویژه ای بر درک مفاهیم و معانی قرآنی دارند و خوب است که در مابقی استان های کشور به تبعیت از آستان حضرت معصومه(س) قبل از آغاز محافل ترتیل خوانی قرآن، تفسیر و معانی بلند قرآن کریم نیز برای مردم بازگو شود تا به برکت این انس و درک مفاهیم بلند و عمل به آن مشکلات فرهنگی کشور اصلاح شده و وضعیت جامعه سامان یابد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که تنها با حمایت مادی از نهادهای قرآنی می‌توان مشکلات آن‌ها را برطرف کرد در حالی که در حال حاضر نیاز اصلی جامعه برای گسترش فرهنگ قرآنی حمایت معنوی از نهادهای قرآنی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه قرآن شفاست و هر دردی که با قرآن کریم درمان شود برای همیشه در وجود انسان ریشه‌کن می شود، گفت: به برکت قرآن می‌توان جامعه را در صراط مستقیم هدایت کرد و انسان و به‌خصوص بنده مؤمن باید به این نکته توجه کند که دوری از قرآن حتی برای لحظه‌ای در زندگی انسان خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه وجود غده‌ای سرطانی به نام داعش در جهان اسلام به واسطه برداشت ظاهری، سطحی و سلیقه گرایانه از قرآن است، گفت: اگر تفسیر قرآن همانطور که مفسران واقعی قرآن (اهل بیت(ع)) آن را تفسیر کرده‌اند در دسترس عموم مردم قرار می‌گرفت و حاکمان غاصب و طاغوتی بنی امیه و بنی عباس اقدام به تفسیر سلیقه‌ای قرآن کریم نمی‌کردند امروز ما شاهد وجود غده‌ای سرطانی و یهودی مسلک به نام داعش در جهان اسلام نبودیم که نه تنها از کشتن مردان بلکه از قتل کودکان چند روزه و چند ماه هم ابایی ندارد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: اگر نسبت به قرآن بی‌تفاوت بوده و برای رفع مهجوریت از آن کاری را انجام ندهیم نخواهیم توانست اسلام را در برابر خطرات و توطئه های گوناگون مصون نگهداریم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات