۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۳۵۴۶۶

بازگشایی دو روزه گذرگاه رفح به روی فلسطینیان ساکن غزه

مسؤولان مصر روز چهارشنبه گذرگاه مرزی رفح را به مدت دو روز به روی شهروندان نوار غزه باز کردند.
گذرگاه رفح

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، به گفته یک کارشناس امنیتی مصری، عبد الفتاح السیسی رییس جمهوری این کشور دستور داده است گذرگاه رفح به روی شهروندان محاصره شده نوار غزه به مدت دو روز باز باشد.

 

همزمان با بازگشایی گذرگاه رفح، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر عازم رام الله در کرانه باختری می شود. وی حامل پیام رییس جمهوری این کشور به محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

 

آخرین باری که مصر در اوایل ماه جاری میلادی(ژوئن) گذرگاه رفح را برای چهار روز باز کرد، تنها سه هزار و 142 نفر از کل 30 هزار نفری که برای سفر از طریق گذرگاه رفح نام نویسی کرده بودند، موفق به خروج از این منطقه شدند.

 

گذرگاه رفح از آغاز سال جاری میلادی به مدت 168 روز بسته بوده و تنها 10 روز به روی مسافران باز شده است. این گذرگاه سال گذشته هم به مدت 344 روز بسته بود.

 

بسیاری از بیماران، دانشجویان، معلولان و گروه های خارجی منتظر بازگشایی مستمر این گذرگاه هستند تا بتوانند از نوار غزه به خارج سفر کنند.

 

انتقال رایگان فلسطینیان به مسجد الاقصی

 

رژیم صهیونیستی اعلام كرده است كه همه هزینه‌های مربوط به حضور مسلمانان در مسجدالاقصی از تمام مناطق فلسطین اشغالی را تقبل خواهد کرد؛ براساس اين طرح، در اين ماه، برنامه‌هاي منظمي براي نقل و انتقال نمازگزاران مسلمان از مناطق مختلف فلسطين اشغالی به مسجدالاقصي، با هزینه دولت ترتيب داده شده است.

 

از زمان اشغال فلسطین، این نخستین بار است که رژیم صهیونیستی چنین طرحی را اجرا می‌کند.

 

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تا پایان ماه رمضان ورود غیر مسلمانان به مسجدالاقصی ممنوع خواهد بود.

 

کارشناسان معتقدند که این اقدام رژیم صهیونیستی طرحی فریبکارانه است که از سویی برای تطهیر چهرۀ این رژیم و سر پوش گذاشتن بر انبوه جنایت‌های آن علیه مسلمانان و قدس انجام می‌شود و از سوی دیگر با منع غیر مسلمانان از ورود به مسجد الاقصی سعی دارد مانع بروز درگیری میان مسلمانان و یهودیان شود.

 

مسجد الاقصی درماه‌های اخیر بارها صحنه درگیری مسلمانان با صهیونیست‌هایی بوده است که با ورود به حریم این مسجد، حرمت آن را شکسته‌اند./847/ب904/د

ارسال نظرات