۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۳۸۹۳۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

اقامه نماز تکلیف همه اقشار جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رابطه با اقامه نماز گفت: باید تلاش کنیم تا تعداد اقامه کنندگان نماز در جامعه افزایش پیدا کند و بدانیم که اقامه کننده نماز می‌تواند از هر قشری از جامعه باش و تنها اقامه نماز است که می‌تواند انسان‌ساز باشد و انسان را از فحشا و منکر دور نگه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در رابطه با اقامه نماز گفت: اقامه زکات و اقامه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، ابراز کرد: زمانی که انسان زکات و خمس خود را پرداخت می‌کند، اَدا کننده زکات و خمس است اما وقتی دیگران را برای پرداخت زکات سفارش و بسیج می‌کند، اقامه کننده زکات است و این موضوع در خصوص نماز، امر به معروف و سایر فرایض دینی صدق می‌کند.

 

خطیب جمعه در استان قزوین افزود: اقامه نماز، اقامه زکات و اقامه امر به معروف و نهی از منکر به معنای این است که مردم را برای این فرایض الهی بسیج کنیم و در این حوزه‌ها نگاه فردی نداشته باشیم.

 

این کارشناس اخلاق با تأکید بر اینکه قیمت شخصیت انسان بسیار بالاست و باید قدر آن را بدانیم، بیان کرد: شخصیت انسان بسیار بالاتر از آن است که هدف زندگی انسان در یافتن شغل و تأمین معاش زندگی خلاصه شود و اگر این هدف را برای زندگی برگزینیم، دچار خسران شده‌ایم.

 

ارزش معنوی قیام امام حسین (ع)

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، عنوان کرد: اگر قیام امام حسین (ع) نبود، نماز و امر به معروف و به صورت کلی دین از میان می‌رفت، همانگونه که اگر فاطمه (س) نبود موجودیت ولایت امام علی (ع) نبود و اگر امیرالمؤمنین به میدان نمی‌آمد رسالت پیغمبر (ص) معنا پیدا نمی‌کرد.

 

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند قرآن و عترت را به انسان بخشید تا صاحب ارزش و قیمت بالاتری شود، اضافه کرد: اگر قرآن و عترت به زندگی انسان بیاید و کارها را بر اساس قرآن و عترت (ثقلین) انجام دهد، ارزش و قیمت او افزایش می‌یابد.

 

اهمیت ولایت در اسلام

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت ولایت در اسلام و با بیان اینکه اسلام بر پنج پایه استوار است، بیان کرد: اگر همه شب‌ها نماز، همه روزها روزه، همه ساله حج و همه دارایی‌هایمان را در راه خدا انفاق کنیم اما ولایت محور کارهایمان نباشد، ذره‌ای ثواب نخواهیم برد و چنین انسانی اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

 

امام جمعه استان قزوین تصریح کرد: آنهایی که تنها نماز می‌خوانند و اقامه کننده نماز نیستند می‌توانند حقوق‌های نجومی بگیرند، دزدی کنند و ظلم‌های دیگری را مرتکب شوند اما کسی که اقامه کننده نماز است هیچگاه دست به خیانت و ظلم نمی‌زند.

 

احیای حق و دین از مصادیق اقامه نماز است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یکی از مصادیق اقامه نماز، احیای حق و دین است، اضافه کرد: یکی از مصادیق اقامه نماز این است که مسؤولان رفتاری همراه با کرامت، احترام و عدالت با ارباب رجوع داشته باشند و در نتیجه رضایت مردم جلب شده و نگاه مثبت آنها نسبت به دین تقویت شود.

 

اقامه نماز تکلیف همه اقشار جامعه است

وی در پایان با تأکید بر اینکه اقامه نماز تکلیف همه اقشار جامعه است و تنها وظیفه طلاب و روحانیون نیست، گفت: باید تلاش کنیم تا تعداد اقامه کنندگان نماز در جامعه افزایش پیدا کند و بدانیم که اقامه کننده نماز می‌تواند از هر قشری از جامعه باشد و تنها اقامه نماز است که می‌تواند انسان‌ساز باشد و انسان را از فحشا و منکر دور نگه دارد./853/202/ب3

ارسال نظرات