۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۵۷۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

FATF زمینه نفوذ دشمنان به اسرار اقتصادی کشور را فراهم می کند

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق دولت با FATF زمینه نفوذ دشمنان به اسرار اقتصادی کشور را فراهم می کند.
نانوا کناری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، ولی‌الله نانواکناری امروز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای منا، درباره پیام مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که عربستان طی دو مرحله اقدامات و رویکرد ددمنشانه‌ای را از خود بروز می‌دهد که کشتار حجاج در اوایل انقلاب اسلامی و حادثه منا از مهم‌ترین اقدامات خصمانه سعودی‌ها در ایام حج مسحوب می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد سعودی‌ها در حادثه منا، افزود: متأسفانه مقامات سعودی نه تنها هیچ اقدامی برای نجات حجاج در حادثه منا صورت ندادند، بلکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که در بروز و تشدید این حادثه تعمد وجود داشته است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی پس از بروز حادثه منا، کشورهای اسلامی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بودند اما سعودی‌ها تمام توان خود را برای عدم تشکیل این کمیته صورت دادند که این نشان می‌دهد که حادثه منا دارای ابعاد بسیار و پنهانی است.

نانواکناری خاطرنشان کرد: این موضوع قابل توجه است که عربستان دارای عقاید و تفکرات خاصی است که این مسئله راه آنها را از مسیر دیگر مسلمانان جدا می‌کند و عملا سعودی‌ها انحراف عمیقی در اسلام دارند.

وی بیان کرد: به طور حتم نصب دستبند الکترونیکی اسرائیلی توهین بزرگی از سوی مقامات سعودی به حجاج مسلمان است و کشورهای اسلامی نباید این مسأله را برتابند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی تمام مسلمانان باید نسبت به اقدامات عربستان و رژیم صهیونیستی در عرصه حج هوشیار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق دولت با FATF اضافه کرد: با توجه به موضوعات مطرح شده، این تشکیلات نسبت به همه حساب‌هایی که در بانک‌ها جاری است اشرافیت پیدا می‌کند که باید نگاه و بررسی ویژه‌ای روی این موضوع شود و نباید بیگانگان به اسرار اقتصادی ما ورود پیدا کنند و مسؤولان در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که علاوه بر بحث توافق FATF همه موضوعات در رابطه با مسائل بین‌المللی چه در حوزه‌های اقتصادی و موارد دیگر باید با هوشیاری کامل ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: نباید زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم شود تا از این موقعیت‌ها بهره‌برداری کنند.

نانواکناری در پایان با تأکید بر این که در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم و دشمنان قصد زیر سوال بردن و ایجاد محدودیت‌هایی برای بانک ملت، سپه و یا قرارگاه خاتم هستند، خاطرنشان کرد: این مهم نشان از سوء استفاده دشمنان است که مسؤولان باید به این بحث توجه ویژه‌ای کنند تا زمینه برای سوء استفاده دشمنان فراهم نشود./950/پ202/ج

ارسال نظرات