۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۴۹۵۰۴
مسؤول امور مساجد غرب تهران:

خودسازی و تهذیب نفس حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است

مسؤول امور مساجد غرب تهران با بیان اینکه خودسازی و تهذیب نفس حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر طلبه به این مهم اشتغال داشته باشد جامعه را متحول می‌کند و دلیل اینکه امروز برخی از روحانیان در قلوب مردم جای دارند به سبب همین ویژگی است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسين ميرشاه ولد، مسؤول امور مساجد غرب تهران، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع)، با اشاره به اهمیت و ضرورت انگیزه طلاب در تحصیل علوم حوزوی، گفت: طلاب باید توجه داشته باشند که با چه هدف و انگیزه‌ای وارد حوزه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله بروجردی در عصر خود مرجعی منحصر به فرد بود، بیان داشت: ایشان در دوران خویش از علمای تراز اول در فقاهت و مرجعیت به شمار می‌رفت با این وجود در محاسبات نفسانی خود اظهار نگرانی می‌کرد که مبادا اعمالش انگیزه الهی نداشته باشد و می‌فرمودند: انگیزه الهی و اخلاص در اعمال، سبب کسب رضایت الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام ميرشاه ولد انگیزه الهی را عامل سربلندی و عزت بزرگان دین بیان کرد و گفت: زندگی علما سراسر نور و اخلاص است و توجه طلاب به سیره علما در تحصیل زندگی دنیوی و اخرویشان بسیار راهگشا خواهد بود.

مسؤول امور مساجد غرب تهران با اشاره به اینکه طلاب باید در اعمال و رفتار خود اخلاص داشته باشند، عنوان کرد: تمام هم و غم طلبه باید در راستای خدمت به دین و نشر فرهنگ و معارف الهی باشد پیامبر(ص) به رسالت و مسؤولیت خود باور داشتند و طلاب نیز به تأسی از ایشان باید به رسالت خطیر خود ایمان داشته باشند.

وی تدریس اخلاق را در کنار دروس حوزوی بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: کلاس اخلاق نباید تنها به عنوان یک کلاس رسمی برگزار شود بلکه لازم است همگام با تدریس علوم حوزوی بحث اخلاقی نیز ذکر شود تا طلبه تهذیب نفس یافته و در جامعه مثمر ثمر باشد.

حجت‌الاسلام ميرشاه ولد عنوان کرد: خودسازی و تهذیب نفس حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است اگر طلبه به این مهم اشتغال داشته باشد جامعه را متحول می‌کند و دلیل اینکه امروز برخی از روحانیان در قلوب مردم جای دارند به سبب همین ویژگی است.

مسؤول امور مساجد غرب تهران خوب درس خواندن را برای طلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:  شما سربازان امام عصر(عج) هستید پس خوب درس بخوانید به درستی مطالب را درک و دریافت کنید این امر به قدری اهمیت دارد که در شب قدر توصیه شده ثواب مذاکره علم بسی فراتر از انجام عبادت است.

وی با اشاره به حدیثی از امیرمنان(ع) در بیان صفات فقیه واقعی، بیان داشت: ایشان فرمودند: فقیه کسی است که نه مردم را از رحمت الهی مایوس می‌کند نه اینکه آنها را از عذاب الهی ایمن قرار می‌دهد، فقیه آن کسی است که اجازه انجام معصیت و گناه را نمی‌دهد و کارش با قرآن است.

حجت‌الاسلام ميرشاه ولد در پایان تاکید کرد: اگر در علم فهم نباشد به درد نمی‌خورد علم را باید انسان بفهمد و در ذائقه او بنشیند همچنین خواندنی که در آن تدبر و تعمق نباشد آن خواندن به درد نمی‌خورد./202/813/ب1

ارسال نظرات