۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۵۲۱۱۲
گوشه ای از خدمات روحانیت در دفاع مقدس؛

کتاب «علمداران عاشورایی» در تبریز رونمایی شد

همزمان با همایش بزرگ روحانیت تبریز که با عنوان طلایه‌داران تبلیغ در آستانه ماه محرم برگزار شد، از کتاب علمداران عاشورایی رونمایی شد.
رونمایی از کتاب علمداران عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم رونمایی از کتاب «علمداران عاشورایی» در تبریز اظهار داشت: با پیشنهاد برخی از روحانیان و بهره‌مندی از نظرات نماینده ولی فقیه در استان؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گوشه ای از خدمات روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس را به صورت مکتوب منتشر کنیم.


وی با بیان این‌که کتاب "علمداران عاشورایی" به تبیین نقش روحانیت در عرصه های رزمی و تبلیغی دوران دفاع مقدس پرداخته است، گفت: در این کتاب تلاش کرده‌ایم تا گوشه ای از خدمات روحانیت در سال های جنگ را در قالب مصاحبه با 96 روحانی به صورت مکتوب درآوریم.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: به خوبی می دانیم که روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران نقشی بی بدیل از خود به نمایش گذاشته است و در سال های جنگ تحمیلی نیز علاوه بر تبلیغ و پشتیبانی، حضوری فعال در عرصه نبرد و رزمندگی نیز داشته است.


وی با بیان این‌که تعداد شهدای روحانی در مقایسه با میزان شهدای دیگر اقشار جامعه، تفاوت چند برابری دارد، خاطرنشان کرد: جلد دوم این کتاب 5 جلدی آماده چاپ است و جلدهای بعدی نیز به همت سپاه عاشورای استان آماده تدوین خواهد شد./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات