۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۲۶۲۳
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شعرا در معرفی فرهنگ دفاع مقدس و ولایت پذیری کوشا باشند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نقش شعرای پشت خطوط جبهه را سرایش سوگنامه در وصف شهدا دانست و گفت: بی شک همه شعرای امروز باید در معرفی فرهنگ دفاع مقدس که ولایت پذیری است بکوشند.
امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امشب در آیین رونمایی از کتاب «شاعری در دیار خویش غریب» در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) ایام دفاع مقدس را فرصتی مغتنم و ارزشمند در راستای بازخوانی وقایع به صورت فردی و گروهی دانست.

وی با بیان این که جنگ سراسر مصیبت و سختی است که بسیاری از عزیزان را از ما می گیرد، بیان کرد: جنگ تحمیلی بیش از پانصد هزار جانباز را روی دستان این کشور به جای گذاشت اما باید با بازخوانی وقایع دفاع مقدس دلیل ماندگار شدن آن را بار دیگر واکاوی کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: به تعبیر امام راحل این جنگ نعمتی بود که توانستیم تا در آن ظرفیت های انسانی را شناخته و توانایی های بالقوه را درک کنیم.

امینی دفاع مقدس را در امتداد عاشورا دانست و با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس چیزی جز ایثار، شهادت، خلوص و پاکی نداشت، گفت: در این ایام مردم از هر طیف و صنفی حضور داشتند و اینکه عده ای مستقیم و دیگری غیر مستقیم دخیل بودند نشان می دهد همه ملت احساس وظیفه می کردند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از گروه های موثر و حائز اهمیت در دفاع مقدس اصحاب هنر از جمله شعرا هستند که برخی از آنان از روزهای اول جنگ به صورت مستقیم با حضور در جبهه های حق علیه باطل با دشمنان مبارزه کردند و دیگر شعرا نیز در پشت جبهه با سرودن اشعار حماسی و عرفانی توانستند تا در تهییج و تشویق مردم برای حضور در این جبهه ها نقش بسزایی ایفا کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نقش شعرای پشت خطوط جبهه های حق علیه باطل را سرایش سوگنامه در وصف شهدا دانست و با بیان این که امروز احساس تعهدی بر دوش شعرا باقی مانده است، خاطرنشان کرد: بی شک همه شعرای امروز باید در معرفی فرهنگ دفاع مقدس که ولایت پذیری و اطاعت از ولی امر مسلمین است پایبند باشند./202/864/ب1

ارسال نظرات