۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۵۳۶۳۷
کارشناس مسائل دینی:

حقوق های نجومی درآمدی حرام محسوب می شود

حجت الاسلام حسینی گفت: کسانی که در جامعه حقوق های نجومی کسب می کنند، بدانند که اگر حقوق های آن ها غارت بیت المال باشد و بدون کسب و کار پولی را بگیرند یا با دریافت این پول حق دیگران را ضایع می کند، جایگاه آن ها در جهنم است زیرا این پول، مال حرام به حساب می آید.
حقوق نجومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسینی کارشناس مسائل دینی در شب سوم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: انسان های که شکم های آنان پر از مال حرام شده، دیگر حق را نمی فهمند.

وی افزود: کسانی که در کربلا در مقابل امام ایستادند و صحبت های او سبب نشد که به امام خود تکیه کنند، به سبب این بوده مال حرام به زندگی آن ها وارد شده بود و حق را درک نمی کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم در مورد، مباحث حلال و حرام، اظهار داشت: انسان زمانی که می خواهد، وسیله ای را می خرد نباید بر روی آن وسیله عیب یا از آن وسیله تعریف کند زیرا این کار در اسلام نهی شده است.

وی ابراز داشت: فریب کاری برای فروشنده برای این که مردم جنس آن را خوب بخرند، اسلام از کاری که در فقه اسلامی به تدلیس معروف است، نهی کرده است.

استاد قرآن با بیان این که انسان باید همیشه در خرید، مراقب کار خود باشد تا حتی برای کار خود قسمی را نخورد، خاطرنشان کرد: کسی که در زندگی خود مال حلال را به خانواده خود بیاورد، پیامبر اکر می فرماید این آدم دارای قلب نورانی بوده که تمام چشمه های اخلاق و علم برای این فرد باز است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در زندگی خود نورانیت عجیبی داشت و مردم باید بدانند که کسی که دارای نور الهی باشد، مردم از او حساب برده و حرف های او را در جامعه و زندگی خود عملی می کنند همچون امام خمینی که زمانی سخنی را به مردم بیان می کرد، مردم آن صحبت را از دل و جان قبول می کردند.

حجت الاسلام حسینی با توجه به این که انسانی که مال حلال به خانواده خود بدهد، زندگی خوبی را نسبت به دیگر آدم ها دارد، خاطرنشان کرد: انسان ها اگر می خواهند در زندگی خود، خدا محافظ آن ها باشد، باید مال حرام را از زندگی خود حذف کنند.

وی در جواب افرادی که می گویند، چکار کنیم خداوند اعمال ما را قبول کند، بیان داشت: مال حلال سبب می شود خداوند اعمال آن ها را در دنیا قبول کند تا انسان ها در دنیا و آخرت، زندگی خوبی را برای خود برپا کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در جامعه حقوق های نجومی کسب می کنند، بدانند که اگر حقوق های آن ها غارت بیت المال باشد، و بدون کسب و کار، پولی را بگیرند یا با دریافت این پول حق دیگران را ضایع کنند، جایگاه آن ها در جهنم است زیرا این پول، مال حرام به حساب می آید.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان باید در دنیا کاری را انجام دهد، تا در آخرت، این کار از او مراقبت کند، خاطرنشان کرد: دنیا و زیور آلات دنیا سبب نشود انسان از آخرت جدا شود و توشه ای برای آخرت خود برپا نکند.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: افرادی که مال حرامی را در زندگی خود داشته باشند، اگر با این مال حرام، کار خیری همچون کمک برای فقیران یا روضه خوانی، انجام دهند، هیچ فایده برای آن ها نخواهد داشت./202/9707/ب1

ارسال نظرات