۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۵۷۱۵۱
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان:

دشمن شناسی و بصیرت مهم ترین وظیفه علما است

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان دشمن شناسی و بصیرت را مهم ترین عامل در جهت آگاه سازی مردم برای شناخت دشمن و مقابله با افکار تفکیری در جهان اسلام عنوان کرد.
بصیرت

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره گستردگی فعالیت تکفیری ها در جهان اسلام، بیان داشت: علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مقابله با اندیشه های تکفیری وظیفه خطیری بر دوش دارند.

وی توجه به زمان را از مهم ترین وظیفه علما دانست و افزود: علما باید اولویت اصلی زمانه را درست تشخیص دهند و در جهت بصیرت افزایی فعالیت داشته باشند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت علما و نخبگان می توان پی برد که اختلاف بین شیعه و سنی در اولویت قرار دارد یا ندارد.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در زمان خلفا و اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر راحت زندگی می کردند و در جنگها نیز کنار هم بودند، عنوان کرد: باید شیعه و سنی بین مردم به خوبی تبیین شود تا بدانند دشمن اصلی مسلمانان جهان اسلام چه کسی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دشمنان اصلی اسلام اهل تسنن را می کشند و بین کشورهای اسلامی جنگ به راه می اندازند، بیان داشت: اگر از این ظرفیت اهل سنت که برای ایجاد گروه های تکفیری داعش استفاده شده است، در جهت پرورش نیروهایی برای مقابله با اسراییل به کار گرفته می شد نابودی دشمن را در پی داشت.

وی دشمن شناس نبودن را از عوامل قوی شدن دشمن اصلی جهان اسلام خواند و گفت: با استفاده از ظرفیت اندیشمندان، علما و روحانیت باید جلوی دشمن و تفکرات تکفیری ایستادگی کرد و جلوی رشد گروه های تکفیری گرفته شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر تقویت ارتباط روحانیت و علما با عموم مردم اهل تسنن و تشیع، بیان داشت: این امر موجب رشد علمی مردم شده و جایی برای تقویت گروه های تکفیری باقی نمی گذارد.

وی با تأکید بر ضرورت آشنا بودن اهل تسنن و تشیع از مذهب و تفکرات یکدیگر، خاطرنشان کرد: در این راستا جایی برای رفتارهای ناهنجار و بدگویی بزرگان فرق باقی نمی ماند و اختلاف بین امت ایجاد نمی شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: نشست بین علما و علمای دو فرقه با دانش آموختگان حوزه در کوتاه مدت به نتیجه خواهد رسید و توجه مسلمانان جهان اسلام متوجه دشمن اصلی جهان اسلام می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات